تبیان، دستیار زندگی

معرفی باشگاه نانو

آموزش و ترویج علوم و فناوری نانو در سطح گسترده یکی از اهداف اصلی ستاد توسعه فناوری نانو است؛ به همین منظور سایت آموزش زیر نظر ستاد نانو و در راستای ارتقای سطح علمی جامعه در زمینه علوم و فناوری نانو راه اندازی گردید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
معرفی باشگاه نانو
مقدمه:
آموزش و ترویج علوم و فناوری نانو در سطح گسترده یکی از اهداف اصلی ستاد توسعه فناوری نانو است؛ به همین منظور سایت آموزش زیر نظر ستاد نانو و در راستای ارتقای سطح علمی جامعه در زمینه علوم و فناوری نانو راه اندازی گردید. سایت آموزش نانو از دانش متخصصان دانشگاهی توانمند و امکانات آموزشی و انگیزشی مناسب، تا حد امکان بهره برده است. با این حال سایت آموزش نانو در ابتدای راه است و قابلیت های بسیاری برای ارتقا دارد؛ متخصصان و علاقه مندان توانمند می توانند با ارائه دانش و نظرات خود در قالب مقاله آموزشی، ایده، نظر و ... در پیشرفت روز افزون سایت سهیم باشند. در این راهنما به صورت کلی به معرفی فضای سایت و قابلیت‌های موجود در صفحه شخصی، نحوه کسب امتیاز و سیستم اعتباری پرداخته می شود.

1- فضای عمومی سایت:
صفحه اصلی سایت، پیش از ورود به سایت، شامل چند بخش کلی است: منوی اصلی سایت، بخش ورود کاربران، درخت آموزش، نوار برترین کاربران و نویسندگان، بخش آمار سایت و عناوین دوره های آموزشی. در صورت عضویت و ورود به سیستم، یک منوی شخصی نیز در صفحه اصلی ظاهر می شود که ابزارهای مفیدی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

درخت آموزش شامل دو بخش دانش آموزی و دانشجویی است که دوره ها و درس های آنها را نمایش می دهد. سایت به صورت خودکار و پیش فرض بر روی بخش دانشجویی باز می شود و کاربر می تواند پس از ورود به سایت، بخش مورد نظر خود را انتخاب نماید. با کلیک بر عنوان هر دوره، عناوین درس های موجود در آن به همراه تعداد جلسات نمایش داده می شود. با کلیک بر روی هر درس شخص وارد فضای مقالات موجود در آن درس شده و می تواند عناوین جلسات آن قسمت را مشاهده نماید. هر جلسه (مقاله) حاوی متن اصلی، بخش شرکت در آزمون، بخش «مطالعه شد» در انتهای مقاله، یک فایل ضمیمه برای دانلود در نوار کناری و امکان ثبت نظر در انتهای مقاله (درصورت ورود اعضا به سیستم) می باشد.

آزمون های مقالات در سه سطح آسان، متوسط و سخت طبقه بندی شده اند که با انتخاب هریک از آنها، وارد صفحه آزمون می شوید. کاربر در صورتی می تواند در آزمون شرکت نماید که عضو سایت بوده و در سایت وارد شده باشد.

همچنین کاربران می توانند برای مدیریت مطالعات خود و مشخص کردن مقالات مطالعه شده، از بخش «مطالعه شد» در انتهای مقالات استفاده نمایید. استفاده از این سرویس تنها برای اعضای سایت مقدور می-باشد.

فایل ضمیمه، یک فایل ارائه از متن مقاله با فرمت pptx است که برای کمک به امر آموزش و ارائه مطالب در دوره‌های آموزشی تهیه شده است و دریافت این فایل تنها برای اعضا مقدور می باشد.

رتبه بندی کاربران و نویسندگان:
در صفحه اصلی سایت، برترین کاربران سایت، برترین کاربران روز، برترین کاربران هفته، برترین کاربران ماه، برترین کاربران سال و در نهایت برترین نویسندگان معرفی می شوند. این رتبه بندی بر اساس امتیازات کسب شده توسط این افراد در هر موضوع است. به عنوان مثال، کاربری که بیشترین امتیازهای کاربری را در مقایسه با سایر کاربران در یک روز کسب نموده باشد، به عنوان برترین کاربر روز معرفی می شود.

به برترین کاربران روز، هفته، ماه و سال، و همچنین نویسندگان برتر جوایزی تعلق می‌گیرد.

 
معرفی باشگاه نانو

مطالب مرتبط:
- معرفی پایگاه فرانش
- معرفی باشگاه المپیاد طلایی ها
- وبلاگ مدرسه خلاق
- معرفی وب سایت گنجینه دانش

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی