تبیان، دستیار زندگی

علت عدم دسترسی به «بی‌بی‌سی و تلگرام» در تبیان

بخش ارتباطات وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای به آسیب‌شناسی دسترسی به تمامی رسانه‌های ارتباطاتی پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بی بی سی و تلگرام
 به گزارش روابط عمومی، عطالله باباپور در متن این مقاله آورده است: «امروزه، زندگی در قرن 21 آن هم بدون استفاده از تکنولوژی به‌ویژه در حوزه رسانه غیرقابل باور و غیرممکن به نظر می‌رسد. انقلاب صنعتی چهارم، عصر اطلاعات و عصر ارتباطات ازجمله عناوینی هستند که برای این عصر در نظر گرفته و عنوان شده‌اند. می‌توان این انتخاب و نام‌گذاری‌ها را محصول پیشرفت و افزایش ضریب نفوذ رسانه‌ها در زندگی بشر امروزی دانست.
پساساختارگرایان به‌طور خاص به نقش رسانه‌ها در زیست و سبک زندگی بشر اشاره دارند، آن‌ها فرهنگ و گفتمان امروز را برخلاف ساختارگرایان نه بازتاب واقعیات بیرونی که بازنمایی و تولید کننده واقعیت می‌دانند؛ فارغ از اینکه این قرائت را از پست‌مدرنیسم‌ها بپذیریم یا خیر، تأثیر رسانه‌ها در فرهنگ و هویت‌های ملی و همچنین رفتارهای فردی و اجتماعی جوامع غیرقابل انکار است.
فرقی نمی‌کند از شبکه‌های ماهواره‌ای صحبت می‌کنیم یا وب 1، 2 و 3 امروزه اهمیت رسانه‌ها تا آنجا است که حتی در دیپلماسی عمومی، قدرت نرم و حتی استعمارفرانو این رسانه‌ها و فرایندهای ارتباطاتی هستند که حرف اول را می‌زنند و مولد و مؤید قدرت است.»
مقاله اینترنتی «چرا بی‌بی‌سی و تلگرام نداریم؟» در بخش ارتباطات وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مطالعه است.