تبیان، دستیار زندگی

حسین سناپور به «آتش» رسید

حسین سناپور درباره کتاب جدیدش «آتش» می‌گوید: به این دلیل شخصیت اصلی رمان یک زن است که این کتاب در ادامه یا تکمیل دو رمان «دود» و «خاکستر» است که در آن دو، همین نگاه را از زاویه دید دو مرد داشتیم و نیاز بود که از زاویه دیگری هم به آن نگاه شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسین سناپور


این نویسنده درباره تازه‌ترین رمان خود  گفت: این رمان در فضای اجتماعی دهه معاصر و درباره روابط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی همین دهه است که همه ما درگیر آن بوده‌ایم و هنوز هم هستیم.

نویسنده رمان «نیمه غایب» افزود: شخصیت اصلی کتاب یک زن جوان است؛ با اغلب مسائلی که زنان جوان معاصر با آن درگیر هستند که پیدا کردن جایگاه اجتماعی و  روابط عاطفی مناسب است همراه با پیچ و خم‌هایی که جامعه امروز ما دارد که گاهی امکاناتی برای رشد شخصیت می‌دهد و گاهی نمی‌دهد. 

سناپور با اشاره به تفاوت‌های شخصیت اصلی این رمان نسبت به شخصیت‌های زنی که در کتاب‌های دیگرش وجود دارند بیان کرد: می‌شود گفت که این زن وضعیت پیچیده‌تری دارد. این زن جوان به نسبت زن‌های دیگری که در رمان‌های قبلی من بودند، به جز مسائل عاطفی محدودی که آن شخصیت‌ها معمولا درگیرش بودند، روابط گسترده‌تر و پیچیده‌تری دارد و با مسائل اجتماعی و سیاسی بیشتری درگیر است که قبلی‌ها نبودند.

رمان «آتش» در ۱۲۳ صفحه، با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۵هزار تومان توسط نشر چشمه به انتشار رسیده است. 

بخشی از کتاب که در پشت جلد آن آمده است: ای کرم‌پودر کارتیه، چاله‌چوله‌هام را بپوشان لطفا. ای خط لب ایوسن لورن، نشان‌شان بده تمام لب‌هام را، تمامش را. ای کوکوشانل، ای کوکوشانل، که من را می‌بری به باغ‌های پر از شیرینی و پر از خنکی، از خنکی باغ‌هات پرم کن. خواهش می‌کنم، تمنا می‌کنم، پناه بدهید به من همه‌تان. کاری بکنید از خودتان بشوم، اصلاً شما از من بشنوید، ای کشیدگی شلوار زارا، ای برازندگی پالتو بنتون. دارم خفه می‌شوم با این پالتو. خفگی‌اش اما می‌ارزد. مرا پناه دهید ای چراغ‌های مشوش/ خانه‌های روشن شکاک/ که جامه‌های شسته در آغوش حدودهای معطر/ بر بام‌های آفتابی‌تان تاب می‌خورند.


منبع: ایسنا