تبیان، دستیار زندگی
مقاله بكن باوئر در روزنامه‌ی Bild پیش بینی قهرمانی آلمان در یورو 2004 فرانتس بكن باوئر بازیكن و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال آلمان معتقد است با وجود این كه كشورش در دشوارترین گروه مرحله‌ی نهایی یورو 2004 قرار گرفته است می‌توان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از جهان فوتبال

مقاله بكن باوئر در روزنامه‌ی Bild

پیش بینی قهرمانی آلمان در یورو 2004

فرانتس بكن باوئر بازیكن و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال آلمان معتقد است با وجود این كه كشورش در دشوارترین گروه مرحله‌ی نهایی یورو 2004 قرار گرفته است می‌تواند با صعود از این گروه به قهرمانی در پرتغال امیدوار بماند.

بكن باوئر، یكی از نویسندگان روزنامه‌ی «Bild» است. او در ستون ویژه‌ی خود در مورد قرعه‌كشی مرحله‌ی نهایی یورو 2004 نوشت: « گروه ما سخت‌ترین گروه است. تمام گروه‌ها دو شانس برای صعود دارند. اما 3 تیم بزرگ در گروه ما شانس برابری دارند. این به معنای جنگ حقیقی در پرتغال خواهد بود. پیش بینی من این است: اگر از این گروه مرگبار نجات پیدا كنیم، امكان قهرمانی برای ما وجود دارد. خوشحالم كه دیدار نخست ما برابر هلند است. موضوع ویژه‌ای در مورد دیدار با هلندی‌ها وجود ندارد. تنها دیدارهای ابتدایی در تاریخ ثبت می‌شود.»

خداحافظی خاموش ریوالدو از روی نیمكت


ریوالدو برای همیشه میلان را ترك كرد.

آخرین دیدار ریوالدو با میلان برابر مودنا بود اما بار دیگر او روی نیمكت نشست و مربیان این تیم حتی برای آخرین روز هم به ریوالدو اعتماد نكردند تا ستاره‌ی برزیلی پیشین بارسلونا خیلی سرد و خاموش شهر میلان را ترك كند. شاید سفر به ایتالیا بزرگ‌ترین اشتباه دوران حرفه‌ای ریوالدو محسوب شود.

او پس از دیدار برابر مودنا گفت: « از همه خداحافظی می‌كنم و برای میلان آرزوی موفقیت می‌كنم. اكنون به برزیل برمی‌گردم. اما نمی‌دانم چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد و برای كدام تیم بازی خواهم كرد.»

خیلی‌ها انگلستان را مقصود آینده ریوالدو می‌دانند. چلسی و لیورپول در ماه ژانویه به انتظار مرد فراموش شده میلان هستند.

همچنین ژرارد هولیه سرمربی تیم لیورپول اعلام كرد كه قصد جذب ریوالدو بازیكن برزیلی تیم میلان را ندارد.

هولیه در مصاحبه با وب سایت اختصاصی باشگاه لیورپول گفت: "ما ریوالدو را به دو دلیل به خدمت نخواهیم گرفت: اولاً او عملاً اعلام كرده است كه قصد حضور در آنفیلد را ندارد و دوماً اینكه او تجربه نیمكت نشینی را در سن سیرو در كارنامه خود دارد و من نمی توانم به او قول بدهم كه در آنفیلد نیمكت نشین نخواهد بود!

من هرگزنمی توانم به طرفداران لیورپول دروغ بگویم و آنها را دل خوش كنم كه ریوالدو را خواهیم خرید و بهتر است كه او به یكی از سه تیم منچستر، چلسی و یا آرسنال ملحق شود."

همچنین بازیهای درخشان لودویك ژولی كاپیتان تیم موناكو در لیگ دسته اول فرانسه و جام قهرمانان باشگاه های اروپا باعث شده است تا ژرار هولیه سرمربی تیم لیورپول برای جذب او ابراز علاقه كند.

هولیه قصد دارد با جذب ژولی خط میانی تیم خود را به همراه جرارد و مورفی قوی تر از گذشته سازد. چون اعتقاد دارد راه لیورپول در مسابقات جام یوفا و لیگ برتر هر روز سخت تر از قبل می شود.

ژولی بازیهای خوبی را طی چند وقت اخیرانجام داده است. كاپیتان موناكو خوب گل می زند و خوب گل سازی می كند و من امیدوارم او را ازچنگشان دربیاورم!"

خودستایی كلایورت:

بازیكن كاملی هستم

!

پاتریك كلایورت مهاجم بارسلونا خودش را بازیكن كاملی می‌داند.

پس از دیدار برابر وایادولید، كلایورت به سوال خبرنگاران كه در مورد وضعیت فعلی او پرسیده شد گفت: « فكر می‌كنم در مدت سال‌های گذشته به اندازه‌ی كافی عملكرد قابل قبول و گل‌هایم برای بارسلونا قانع كننده باشد. خودم را بازیكنی می‌دانم كه تجربه زیادی كسب كرده بنابراین اجازه بدهید كلایورت را بازیكن كاملی بدانیم! برابر وایادولید چند موقعیت خوب داشتیم اما نتوانستیم از آنها استفاده كنیم. از دست دادن امتیازات در نوكمپ برای بارسلونا خطرناك است.»