تبیان، دستیار زندگی
نشست حل اختلاف باشگاه پرسپولیس با مجموعه‌ی ورزشی آزادی، با حضور نماینده‌ی حقوقی پرسپولیس، افتخاری نایب رییس .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشکل دنباله دار پرسپولیس و ورزشگاه آزادی

مشکل  دنباله دار پرسپولیس و ورزشگاه آزادی

نشست حل اختلاف باشگاه پرسپولیس با مجموعه‌ی ورزشی آزادی، با حضور نماینده‌ی حقوقی پرسپولیس، افتخاری نایب رییس فدراسیون فوتبال، كاظمی دبیر سازمان لیگ، رغبتی نماینده‌ی سازمان تربیت بدنی و آذری مدیر مجموعه‌ی ورزشی آزادی برگزار شد و طی آن برخی از بندهای قرارداد پرسپولیس با استادیوم آزادی تغییر كرد.

باشگاه پرسپولیس كه از دو هفته‌ی اخیر و به دلیل مشكلاتی كه بر سر انجام كنفرانس مطبوعاتی‌اش پس از دیدارهای برگزار شده در استادیوم آزادی پیدا كرده بود، درخواست تغییر قراردادش با مجموعه‌ی ورزشی آزادی را مطرح كرده بود كه بر این اساس در نشست  روز شنبه درخواست‌های باشگاه پرسپولیس بررسی شد.

حسن ضیاء آذری مدیر مجموعه‌ی ورزشی آزادی در مورد این نشست گفت: این نشست برای بررسی شرایط ایجاد شده در مورد باشگاه پرسپولیس و استادیوم آزادی برگزار شد و درخواست باشگاه پرسپولیس درمورد تغییر دو بند از قرارداد این باشگاه با استادیوم آزادی مطرح شد كه در نهایت نیز بندهای مذكور در حد تعادل خواسته‌های دو طرف اصلاح شد.

وی گفت: باشگاه پرسپولیس درمورد مكانیزم جبران خسارت پس از دیدارهای این تیم نظراتی داشت كه در این باره با مدنظر قرار دادن درخواست‌های پرسپولیس مقرر شد از این پس درمورد وصول مطالبات خسارت هواداران این باشگاه به استادیوم آزادی، این مبالغ از سوی سازمان لیگ نیز قابل وصول باشد.

آذری گفت: همچنین با درخواست باشگاه پرسپولیس قرار شد، درمورد میزان خسارت‌های وارده به استادیوم آزادی پس از دیدارهای پرسپولیس، نظرات نماینده‌ی سازمان لیگ و باشگاه پرسپولیس نیز اعمال شود.

وی هم‌چنین در پاسخ به این سوال كه آیا مشكل پرسپولیس مبنی بر برگزاری كنفرانس مطبوعاتی پس از بازی‌ها حل شده یا خیر؟ گفت: در این خصوص بحث‌هایی مطرح شده و قرار است پس از جمع‌بندی نهایی در طی جلسات آینده موضوع با هدف حمایت از باشگاه پرسپولیس مورد بررسی قرار گیرد اما هنوز این مشكل حل نشده است.

آذری گفت: در این‌باره هیچ تصمیمی نهایی نشده است اما، با مذاكراتی كه در آینده انجام خواهد شد قطعا راه حلی برای این مشكل اتخاذ خواهد شد.

مدیر مجموعه‌ی ورزشی آزادی در ادامه اظهار كرد: اصلاحات انجام شده در قرارداد پرسپولیس با مجموعه‌ی آزادی تنها به این باشگاه مربوط می شود و با باشگاه استقلال متناسب با قراردادی كه از گذشته با استادیوم آزادی داشته است رفتار خواهیم كرد.

مشاور حقوفی باشگاه پیروزی نیز در رابطه با این نشست گفت: در این جلسه بحث نحوه برگزاری كنفرانس خبری پس از پایان بازی انجام شد و طرفین برسر شیوه جبران خسارات مالی به توافق رسیدند اما در مورد كنفرانس خبری مقرر شد طرفین راهكارهای موجود را بررسی كرده تا به توافق نهایی برسند

دكتر مصطفی شكری درباره راهكارهای پیش رو گفت:«علی رغم وجود دیدگاه های مختلف از ناحیه مدیریت مجموعه ورزشی آزادی و باشگاه پرسپولیس در برپایی كنفرانس خبری در نهایت برای دستیابی به یك راهكار نهایی دو پیشنهاد مورد موافقت اصولی حضار قرار گرفت و قرار شد پس از بررسی های كارشناسی و رایزنی های لازم یكی از پیشنهادات اجرایی شده تا این مسئله نیز با رضایت طرفین حل و فصل شود»

همچنین در این جلسه مسائل مربوط به پرداخت خسارات در قرارداد میان باشگاه پیروزی و مجموعه ورزشی آزادی به بحث گذاشته و اصلاح شد. بر این اساس پرداخت خسارت های جانی از محل بیمه خواهد بود و هزینه آن نیز از از محل درآمد بلیت فروشی تأمین خواهد شد.

مشاور حقوقی باشگاه پیروزی در این باره گفت:«با اعمال اصلاحات مورد نظر باشگاه پیروزی كه در حفظ منافع سایر باشگاه های پر تماشاگر نیز مؤثر خواهد بود هرگونه خسارات احتمالی جانی در جریان بازی های تیم پیروزی با پوشش بیمه ای جبران خواهد شد و در نتیجه دغدغه های مدیریت مجموعه ورزشی آزادی در خصوص حوادث احتمالی از این نوع و خطر تحمیل هزینه های سنگین مالی به باشگاه های مرتبط مرتفع خواهد شد.»

به علاوه در این جلسه راهكار مناسبی برای جبران خسارات احتمالی وارده به ورزشگاه آزادی كه شامل رختكن، صندلی ها و چمن ورزشگاه می شود حاصل شد.

مشاور حقوقی باشگاه پیروزی در این باره افزود:«قرار شد پس از پایان هر بازی میزان خسارت وارده از سوی هیأتی مركب از نمایندگان باشگاه، سازمان لیگ و مجموعه ورزشی آزادی به بررسی هزینه خسارات وارده بپردازندتا این هزینه ها از محل بلیط فروشی و توسط سازمان لیگ پرداخت شود. بدین ترتیب این امیدواری به وجود آمده است كه با تعریف صحیح روابط حقوقی در عرصه فوتبال گام های مؤثرتری در جهت منطقی كردن قواعد فوتبال حرفه ای ایران برداشته شود.»

البته این نكته نیز لازم به ذكر است كه در دو بازی رفت و برگشت فصل میان پیروزی و استقلال تهران با توجه به برابر بودن نسبی تعداد طرفداران دو تیم در ورزشگاه نحوه پرداخت خسارات متفاوت خواهد بود و هیأت كارشناسی مطابق بر شرایط موجود عمل خواهد كرد.

مطالب مرتبط :

پرسپولیس به آزادی بازگشت