تبیان، دستیار زندگی

رئیس جدید دانشگاه المصطفی را بشناسید

حجت الاسلام علی عباسی در محضر اساتیدی همچون آیات جواد تبریزی، محمد فاضل لنکرانی و حسین وحید خراسانی دروس خارج فقه و اصول را گذراند. وی همزمان با تحصیلات حوزوی به تحصیل در رشته فیزیک در دانشگاه تهران پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام علی عباسی

دوشنبه 26 آبان‌ طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام علی عباسی به عنوان رئیس جدید دانشگاه المصطفی منصوب شد. این مراسم با حضور علما،‌ مسئول دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اساتید و طلاب دانشگاه المصطفی همراه بود. به این مناسبت برخی سوابق علمی علی عباسی را در ادامه می‌خوانید. 

حجت الاسلام علی عباسی، در سال 1361 پس از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه شد و از سال 1370 تا 1381 به مدت 11 سال در محضر اساتیدی همچون آیات جواد تبریزی، محمد فاضل لنکرانی و حسین وحید خراسانی دروس خارج فقه و اصول را گذراند.

وی در سال 1367 همزمان با تحصیلات حوزوی به تحصیل در رشته فیزیک در دانشگاه تهران پرداخت و در سال 1371 مدرک کارشناسی فیزیک با گرایش اتمی را دریافت کرد. از سال 1374 تا 1377 نیز دوره کارشناسی ارشد فیزیک را در رشته فیزیک ذرات بنیادی در دانشگاه تربیت معلم تهران گذراند. رساله دکتری حجت‌الاسلام عباسی با عنوان ماده در فلسفه و فیزیک زیر نظر دکتر اعوانی و دکتر گلشنی ارائه شد. وی پایان‌نامه دوره ارشد خود را با عنوان «بررسی نوسان نوترینوهای خورشیدی» ارائه داد. 

حجت‌الاسلام عباسی همچنین در دانشگاه قم موفق به اخذ مدرک دکترای فلسفه تطبیقی شد. پس از آن،کار تدریس در حوزه‌های علمیه را آغاز کرد و در کنار آن به راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های طلاب مشغول شد. وی خود نیز مقالاتی به رشته تحریر در آورد. «علیت از دیدگاه دکارت»، «حکمت و اندیشه دینی»، «معرفت‌شناسی از دیدگاه پوپر» و «جهان‌شناسی» از جمله این آثار است. معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیة، مرکز جهانی علوم اسلامی و مرکز رسمی آموزش طلاب غیر ایرانی از جمله فعالیت‌های ایشان است.

دانشگاه المصطفی نهادی علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیرایرانی تشکیل شده است. این مرکز در سال 1386 با تلفیق «سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور» و «مرکز جهانی علوم اسلامی» با دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده و رویکرد آن آموزشی، پژوهشی و تربیتی است. این دانشگاه دارای 170 واحد تابعه است و در 60 کشور واحد آموزشی دارد. بنابر اعلام این مرکز تا سال 1394 شمسی تعداد 50 هزار نفر در این مرکز مشغول به تحصیل بوده، که تعداد 25 هزار نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند. مرکز توسط هیئت اُمنا و زیر نظر دفتر رهبری اداره می‌شود.

منبع: تسنیم

 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.