تبیان، دستیار زندگی

مسابقه دانشجوی برتر قاری قرآن در «سوهاج» مصر

مسابقه دانشجویی در سه بخش حفظ قرآن، حفظ حدیث و قاری برتر قرآن با مشارکت ۱۱۰ دانشجوی دختر و پسر در دانشگاه «سوهاج» مصر در حال برگزاری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
صفا محمود،

دانشگاه سوهاج مصر از دیروز(۲۷ آبان‌ماه) اقدام به برگزاری سه مسابقه حفظ قرآن، حفظ حدیث و برترین قاری قرآن کرده و این رقابت‌ها تا فردا ادامه دارد.
 
این رقابت‌های قرآنی و حدیثی به همت اداره فعالیت‌های فرهنگی و هنری وابسته به اداره کل حمایت از جوانان دانشگاه سوهاج و با عنوان مسابقه‌ بزرگ دینی «اهل قرآن» در حال برگزاری است.

صفا محمود، معاون امور آموزش و دانشجویی دانشگاه سوهاج در این باره گفت: مسابقه حفظ قرآن کریم در سه سطح حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود و در بخش حدیث نیز دانشجویان در حفظ احادیثی از کتاب معروف «اربعین نووی» به رقابت می‌پردازند.
 
«قاری برتر قرآن» از دیگر بخش‌های مسابقات قرآن و حدیث دانشجویی دانشگاه سوهاج است که در مجموع ۱۱۰ دانشجوی دختر و پسر از دانشکده‌ها و رشته‌های مختلف این دانشگاه در این مسابقه حضور دارند. روز نخست این مسابقات در تالار شیشه‌ای واقع در ساختمان قدیمی دانشگاه برگزار شد و روزهای دوم و سوم مسابقه در مرکز همایش‌های ساختمان جدید دانشگاه برگزار خواهد شد.
 
گفتنی است؛ نفرات برتر این مسابقه در هفته جوانان دانشگاه‌های مصر که قرار است بهمن‌ماه سال جاری در دانشگاه «کفر‌الشیخ» برگزار می‌کند، شرکت خواهند کرد.
 
کتاب اربعین نووی، یکی از کتاب‌های مهم حدیث نزد اهل سنت محسوب می‌گردد که به قلم «أبو زکریا یحیی بن شرف نووی» مشهور به «امام نووی» و از روحانیون سنی مذهب مسلمان و نویسنده کتاب‌هایی در فقه و حدیث نگاشته شده است.
 
منبع: خبرگزاری قرآن