تبیان، دستیار زندگی

رئیس‌جمهور: در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد

رئیس جمهور با بیان اینکه در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد گفت: دشمنان از پشیمان سازی مردم ایران در پشتیبانی از انقلاب ناکام مانده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روحانی
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در ورزشگاه چمران خوی اظهار داشت: به فضل الهی دشمنان از پشیمان سازی مردم ایران در پشتیبانی از انقلاب ناکام مانده اند و مردم در 13 آبان باز هم پشتیبانی خود از انقلب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: دشمنان یکبار دیگر صحنه پشتیبانی مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی در 22 بهمن امسال مشاهده خواهند کرد.

روحانی افزود: امروز مهمان مردم قهرمان آذربایجان غربی هستیم و خوشحالم سفر را از شهر دارالایمان، فرهنگ، جهاد و عرفان آغاز می‌کنیم چراکه خوی در بین همه مردم ایران ایران شهر پرنشاطی است که مثل نگینی در شهرهای غربی کشور می‌درخشد

وی تصریح کرد: آذربایجان سنگر بزرگ حفاظت و حراست از ایران اسلامی بوده و هست و امروز ما در مسیری که پیامبر ما را با آن آشنا کرده است در مسیر پیشرفت ایران اسلامی حرکت می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمن در برابر ملت ایران اظهار داشت: مردم ایران سیزده آبان را به روز ایستادگی در برابر آمریکا تبدیل کردند جواب محکمی به دشمن دادند و در 22 بهمن نیز دوباره ملت ایران جواب دندان‌شکنی به آمریکا خواهند داد.

وی گفت: به همه دشمنان خواهیم فهماند که با ایجاد فشار و مشکلات به مردم، آنان را نمی‌توانند دلسرد کنند و ما در برابر آمریکا سر فرود نمی‌کنیم و کاخ نشین های کاخ سفید بدانند که مردم ما پیرو مکتب عاشورا هستند و تنها در مقابل پروردگار رکوع و سجود می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: دشمنان به فکر فشار آوردن اقتصادی و جنگ روانی در مقابل ملت ایران هستند و فکر می‌کنند در مقابل قدرت آنها تسلیم خواهیم شد در حالیکه چنین تصوری خیالی باطل است.

روحانی گفت: ما به قرار دادهایمان پایبند بوده‌ایم و دشمنان به دلیل شکست‌های پیاپی مجبور به عهد شکنی شده‌اند.

وی اظهار داشت: استکبار اگر در فکر قطع صادرات نفت، رابطه با همسایگان و فشار به مردم است، باید بدانند مردم ایران در رابطه با صادرات نفت و فشار اقتصادی به مردم آنها را ناکام خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: ما آغازگر جنگ اقتصادی نبودیم ولی دشمنان به خاطر شکست‌های پی‌درپی که در منطقه خورده‌اند دنبال ایران ستیزی هستند در حالیکه دلیل شکست آنان مقاومت ملت‌های منطقه است چون ملت‌های سوریه و یمن و لبنان و دیگر کشورهای اسلامی منطقه به فکر استقلال خود هستند.

روحانی گفت: البته هر وقت برادران مسلمان ما در کشورهای اسلامی از ما یاری بخواهد ما مشتاقانه یاری می‌کنیم هم چنانکه ما تلاش کردیم و نگذشتیم داعش بر منطقه تسلط پیدا کند و می‌دانیم دشمن از این موضوع عصبانی است و احساس شکست می‌کند چون نتوانسته‌اند در سوریه و یمن به اهداف خود دست یابند.

وی تصریح کرد: اگر به فکر این باشید که رابطه ما را با کشورهای همسایه قطع کنید و یا در زندگی و معیشت به مردم فشار بیاورید یا جلوی صادرات نفت ما را بگیرید بدانید که با این کار ما روابطمان را با کشورهای همسایه نزدیک‌تر می‌کنیم و اتحادمان را مستحکم‌تر می‌کنیم.

روحانی گفت: امریکا قادر نیست روابط ایران را با ملت‌های دیگر تضعیف کند ما همه مسلمانیم و در کنار هم ایستاده‌ایم مخصوصاً مردم غیور منطقه آذربایجان به عنوان استان غیور و مرزدار که در همه مقاطع چه قبل و بعد از انقلاب در دفاع از این مرزوبوم پیشتاز بوده‌اند.

وی افزود: ما به حول و قوه الهی هم امسال و هم سال آینده نمی‌گذاریم فشارهای ملت آمریکا و مزدورانش بر ملت ایران با افزایش قیمت‌ها تحمیل شود و هرگز در جنگ اقتصادی که ما تحمیل کردند تسلیم نمی‌شویم و ما مسیرمان را ادامه میدهیم

روحانی اظهار داشت: به مردم عزیز با تأکید می‌گویم در هیچ شرایط نمی‌گذاریم مردم در تأمین کالاهای اساسی دچار مشکل شوند و هر آنچه در داخل تولید می‌شود با قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت و با همت و تلاش مردم هر آنچه برای کشور لازم است را وارد می‌کنیم.

وی افزود: کالاهای اساسی با دلار 4200 تومان وارد شده و در سال آینده به همان قیمت عرضه می‌شود اگرچه قیمت اجناس در مسیر صعودی بوده است اما همه تلاش دولت در مسیر حل مشکل اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

رئیس‌جمهور گفت: تولید در کشور سخت شده اما صادرات می‌تواند تولید کشور را به حرکت در بیاورد، در جذب گردشکر، صادرات مواد غذایی، معدنی و پتروشیمی و همچنین صنایع‌دستی می‌توانیم اقتصاد کشور را بهبود بخشیم

وی اظهار داشت: آمریکایی ها به فکر تسلیم مردم در چند ماه اول تحریم‌ها بودند و با اطلاعات غلط به کاخ سفید که از اسرائیل و منافقین دریافت می‌کردند در اشتباه بودند چون تمام کشورها و ملت‌های جهان با تحریم ظالمانه علیه کشور ایران مخالف هستند و یک صدا در مقابل آمریکا ایستاده‌اند

روحانی گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، همه دنیا علیه آمریکا موضع گرفته‌اند و در دادگاه لاهه هم دوبار آمریکا محکوم شد بنابراین با همه توان کمر همت بسته خواهد شد تا با کمک نیروهای مسلح و هدایت مقام معظم رهبری، بینی آمریکا را به خاک می‌مالیم

رئیس‌جمهور افزود: پای قول احیای دریاچه ارومیه ایستاده‌ام و بدانید اگر تلاش دولت نبود، اکنون در دریاچه ارومیه یک قطره آب نبود و تبدیل به نمک زار شده بود و گردوغبار نمکی چندین استان را تهدید می‌کرد

وی افزود: درست است به احیای دریاچه نرسیدیم اما به تثبیت دریاچه رسیدیم.

روحانی گفت: رساندن مسیر ریل به ارومیه یکی از وعده‌های دولت بود و افتخار می‌کنم که این ایستگاه قطار امروز افتتاح می‌شود و علاوه بران در این سفر جاده خوی به قطور به یک جاده مهم تبدیل می‌شود که کلنگ احداث آن امروز به زمین زده می‌شود

وی اظهار داشت: در سفر پیشین آغاز 60 پروژه به مردم وعده داده شده بود که 20 پروژه افتتاح‌شده است و از نظر اعتبار 1180 میلیارد تومان وعده دولت بود که 2159 میلیارد تومان هزینه شده است.

روحانی گفت: در این سفر بیش از 600 تختخواب در استان آذربایجان غربی افتتاح می‌شود که از جمله آنها یک بیمارستان 220 تخت خوابی در خوی افتتاح می‌شود و به یاد داشته باشیم که در مناطق محروم و دور افتاده پزشک مقیم وجود نداشت اما امروز 180 پزشک در همین مناطق مشغول به کار است

وی گفت: در این دولت 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری مدرن تبدیل شده است و به 684 روستای این استان  گازرسانی شده است.

رئیس‌جمهور گفت: ما در دولت بی‌تردید به فکر جوانان به ویژه دختران و پسران تحصیل‌کرده هستیم و شما همه فرزندان ما هستید و هر چه در توان داریم برای حل مشکلات فرزندان این سرزمین انجام خواهیم داد.

وی با بزرگداشت یاد و نام آیت‌الله خویی اظهار داشت: در دوره بسیار کوتاهی شخصاً در محضر این عالم بزرگ بوده‌ام و آن فقیه بزرگ از شخصیت‌های ممتاز اسلامی هستند بنابراین باید علاوه بر بیمارستان آن فقید که تا 22 بهمن به افتتاح می‌رسد قول می‌دهم که یک مجتمع بزرگ و فاخر فرهنگی در جوار بارگاه شمس تبریزی در خوی خواهیم ساخت.

روحانی اظهار داشت: در این سفر نیز 45 طرح و پروژه در استان آذربایجان غربی مصوب خواهد شد که 2 هزار 48 میلیارد تومان اعتبار خواهند داشت.

وی افزود:  مولانا و شمس تبریزی چهره‌های بزرگی در عرفان و شعر و فرهنگ بودند بنابراین باید این شخصیت‌ها را پاس بداریم و در کنار آنان شخصیت‌هایی شهیدانی همچون باکری‌ها و قنبرلو ها را که افتخار آفرین بودند قدر بدانیم.
منبع: تسنیم