تبیان، دستیار زندگی

مردم درباره اعدام سلطان سکه چه می‌گویند؟

اعدام سلطان سکه و همدستش بازتاب زیادی در جامعه داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سلطان سکه
حکم اعدام وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و همدست وی پس از طی شدن مراحل قانونی و تأیید حکم در دیوان عالی کشور، در زندان اجرا شد.

اعدام این دو مفسد اقتصادی، با واکنش‌های مختلفی در سطح جامعه روبه‌رو شد که بخشی از نظرات مخاطبان تسنیم در این زمینه را در ذیل می‌خوانید.

داودی: به حسنت نناز به تبی بنده، به مالت نناز به شبی بنده؛ کسانی که مثل بختک افتادید روی اموال و سرمایه‌های مردم و این مملکت و دائم با دوز و کلک و نیرنگ، سرمایه‌های خودتان را زیاد می‌کنید، ببینید این مرحوم آ یا خیری هم از این همه پول و ثروت برد؟ در واقع نبرد. اون فقط جمع کرد برای داماد و عروس. اینها هم چندین بار می‌روند سر مزار و بعد فراموشی. کسانی که بی‌مها‌با آخرت و آینده را فراموش کردند و به چپاول و غارت و مال اندوزی مشغولند ببینید و پند بگیرید. حتماً این مرحوم در آن لحظات آخر پشیمان شده بوده ولی دیگه دیر شده بود. ما تجار شریف و خداجو و خدا ترس زیاد داریم وقتی با اصول و اخلاق کسب و کار می‌کنند،  آسیب نمی‌بینند‌. تلخی عمر بشر حاصل بی تجربگی است.

ناشناس: نوبتی هم باشه نوبت محاکمه کسانی هست که به اینها بدون تحقیق سکه می‌فروختند.

ابراهیم: سیف !?

داوود: سلطان‌های احتکار هم مانند سلطان خودرو، سلطان مسکن و از همه مهمتر سلطان رب گوجه فرنگی هم اعدام بشن عالیه!

سهراب: با سلام خسته نباشید دستتان درد نکنه اگه تو مملکت اینگونه اعدام باشه یکی دیگه نمیتونه خلاف کنه قانون یعنی این.

علی: اگر اعدام این اشخاص واقعی باشد باید حامیان آنها در نهادها و دستگاه‌های دولتی محاکمه شوند.

حسام: دمتون گرم صدهزار مرتبه شکر الهی عبرتی باشد برای سایر مفسدین از قوه قضائیه بی‌نهایت ممنونیم.

حسینی: ای جانم پس به سلامتی قیمت ارز و طلا و .... بر می‌گرده به نرخ قبل این همه بحران خخخخخ.

عباس: ای کاش علاوه بر آفتابه‌دزدها، شاه دزدها را هم اعدام می‌کردید!

بهرام: کاش دو تا وزیر و چند تا رئیس و قاضی اختلاسگر را هم اعدام می‌کردند تا مردم عدم تبعیض رو احساس کنند.

حمید: سلام. باید چنین افرادی را در ملاء عام و حتی در خیابان فردوسی و در مقابل دیدگان همه به دار مجازات کشید تا درس عبرتی برای برخی شود.

رمضان قدیمی: ای کاش سری هم به بازار می‌زدند که چه دودی از کله مردم بدبخت بلند می‌شود. این همه تعزیرات گرفت چه کار کرد؟ دولت سهم خود را گرفت. محتکر هم جواز قانونی گرفت و جنسش را به مردم می‌چپاند به چه درد مردم خورد? ارزانی شد? نه. پس دلمان را خوش نکنیم. هر وقت هر کس احتکار کرد، مال بادآورده داشت و به نفع ملت مصادره شد و او را دست خالی به گدایی فرستادند آن وقت وضع درست می‌شود.

امیر: تکلیف ترخیص ماشین‌های لوکس که با نظر وزارت صنعت انجام شده بود چه شد؟ نکند اعدام این دو نفر برای فراموش شدن دیگر دزدی‌ها بوده است؟

نقی: کوتاه آمدن در برابر اخلالگران اقتصادی یعنی سهیم شدن در بار گناهان آنها و متلاشی نمودن ارکان زندگی قشر متوسط و پایین طبقه جامعه و خیانت به خون شهدا. مسئولین با توکل به خدا در اجرای قانون و مجازات اخلالگران از هر رده و صنف بدانند مردم و صاحبان اصلی نظام مدافعشان هستند.

سیدمحمد: (مظلومین یک بار در سال 1371 بازداشت و با نامه بانک مرکزی مبنی بر اینکه وی با آنها همکاری می‌کرده است آزاد می‌شود و دومین بازداشت او 20 سال بعد در سال‌های 1390 و 91 صورت می‌گیرد که این بار نیز طبق آنچه در جلسه دادگاه قرائت کیفرخواست او مطرح شد با نامه بانک مرکزی و وزارت اطلاعات آزاد می‌شود.) چرا قوه قضاییه از رییس بانک مرکزی وقت و وزارت اطلاعات تحقیق و تفحص تخصصی انجام نداد که باعث این خسارت میلیاردی به بیت‌المال و اموال مردم و بازار نشود؟

یاسر: دلار از ده یازده تومن رسید به 18 تومن و تمام اجناس بازار در کمتر از یک هفته 200 300 درصد گرون شد. همه هم میگفتن چون دلار گرون شده کالا و خدمات هم گرون شده، الان چند وقته دلار ارزون شده؟ چی ارزون شد؟ گوشت و شیر و لبنیات و چیزایی که مصرف اصلی مردم رو تشکیل میدن ارزون شد؟ اعدام کنید ولی وقتی تو زندگی مردم تأثیر نداره چه فایده؟
منبع: تسنیم