تبیان، دستیار زندگی

با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

دبیرهای علمی و اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شدند

سید عباس صالحی وزیر ارشاد در احکام جداگانه، دبیر علمی و دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را منصوب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دبیرهای علمی و اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شدند

 با حکم دکتر سید عباس صالحی، «بهمن ساکی» به عنوان دبیر علمی و مهدی قزلی به عنوان دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شدند.

در حکم انتصاب دبیر علمی آمده:

جناب آقای بهمن ساکی
«نظر به پیشنهاد معاونت امور فرهنگی و با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جناب‌عالی در عرصه شعر و پژوهش‌های گرانسنگ ادبیات فارسی، به موجب این حکم به عنوان «دبیر علمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب می‌شوید.
امید است بر اساس وظایف مندرج در آئین‌نامه جشنواره، اقدام لازم را معمول نمایید.
مزید توفیق شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.»

سید عباس صالحی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

گفتنی است؛بهمن ساکی متولد ۱۳۴۸ اهواز است. وی در حال ارائه پایان‌نامه دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران این شهر است. این شاعر تحصیلات دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اهواز و دوره کارشناسی را در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه شیراز به پایان برده است.

از آثار این شاعر می‌توان به مجموعه‌هایی چون «با پریان گریخته از شیشه‌های عطر»، «شهری در آسمان»، «تا انتهای خستگی ماه»، «آهوان پیر»، «از حنجره‌ی کارون»، «یک آفتاب اینطرف‌ها» و نیز پژوهش‌های ادبی مانند جریان‌شناسی شعر معاصر ایران، همانندی‌های غزل دهه‌ هفتاد با مولفه‌های جریان شعر آزاد، نگاهی به «جریان شعر دهه‌ی هفتاد» در شعر معاصر فارسی، بررسی عناصر و مضامین دینی و میهنی در اشعار کتاب‌های درسی، مبانی تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه‌های قرآن و سنت در شعر فارسی، تکرار و برجسته‌سازی در شعر دکتر طاهره صفارزاده، خاستگاه و ریشه‌های نظری «طنین» در شعر دکتر طاهر صفارزاده، چهره‌ی شاعران عرب در آینه شعر فارسی و… اشاره کرد.

عضویت در هیئت علمی نهمین جشنواره بین المللی شعر فجر و هیئت داوران دهمین دوره این جشنواره، همچنین دبیری رویداد‌های ادبی چون نخستین جایزه سراسری دانشجویی، اولین جشنواره سراسری شعر دوستی، جشنواره سراسری غزل‌سروده‌های رضوی، جشنواره شعر دفاع مقدس خوزستان و نیز عضویت در هیئت داوران جشنواره شعر ولایی و کنگره ملی شعر خلیج فارس از دیگر سوابق علمی و اجرایی بهمن ساکی در عرصه ادبیات به شمار می‌رود.

سید عباس صالحی همچنین در حکم دیگری، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی را به عنوان دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر منصوب کرد.

متن این حکم به این شرح است:

جناب آقای مهدی قزلی
«نظر به سوابق ارزشمند جناب‌عالی در عرصه‌های فرهنگی، به ویژه در حوزه ادبیات به موجب این حکم به عنوان «دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جشنواره شعر فجر» منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و تعامل بیشتر با اساتید، نویسندگان ارجمند و هیات علمی، در برگزاری هر چه شایسته‌تر این رویداد بزرگ موفق و موید باشید.»

سید عباس صالحی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان