تبیان، دستیار زندگی

آبادانی خالصانه آخرت دنیا را نیز آباد می کند

حجت الاسلام قرائتی گفت: اخلاص برای خدا کار آسانی نیست هر کس خالصانه آخرت خود را آباد کند دنیای او درست می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
قرائتی

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جلسه درس تفسیر قرآن که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: نیت انسان در هر کاری بسیار اهمیت دارد، نیت افراد در کارها با یکدیگر تفاوت دارد.

وی افزود: هر اقدامی انجام می شود باید خالص برای خدا باشد ممکن است شخصی درس دینی بخواند یا حتی مسجد بسازد اما نیت او خدایی نباشد، نمونه مسجدی که نیت غیرالهی ساخته شد مسجد ضرار است که پیامبر(ص) دستور تخریب آن را داد.

حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: مساله نیت درست کردن بسیار سخت است، برای بسیاری از افراد مدرک، مقام، لقب قدرت از نیت خالصانه اهمیت بیشتری دارد، چنین افرادی خسارت دنیا و آخرت را نصیب خود می کنند.

مفسر قرآن کریم، با اشاره به خاطره ای از دوران طلبگی خود، ابراز کرد: مخلص کسی است که برای هر کار الهی که انجام می دهد از دیگران طلب پول و تشکر نداشته باشد.

وی افزود: از خداوند بخواهید اخلاص را به شما عطا بفرمایید، افرادی بودند که هنگام مرگ به دلیل نداشتن اخلاص با حالت بغض نسبت به خدا از دنیا رفتند به این دلیل که تصور می کردند که فهم، حافظه و شاگرد او زیاد بود چرا مرجع تقلید نشده و شخص دیگری با نداشتن این امتیازات مرجع شده است این امر را از بی عدالتی خدا محسوب کرده است.

حجت الاسلام  قرائتی با بیان اینکه اگر نگاه شما به آخرت باشد دنیای شما هم درست می شود،  گفت: اینگونه نیست که هر کس مومن باشد صددرصد دنیای او ویران شود یا اگر بی دین بود صدردرصد دنیای او اباد شود در هر دو صورت آبادانی دنیای هر دو ۵۰ درصد است اما اخرت مومن آباد و اخرت بی دین نابود است.

مفسر قران کریم در پایان خاطرنشان کرد: کسی که نماز نمی خواند در آن مدت کوتاه نماز چه‌ چیزی به دست می آورد، در هر صورتی عقل می گوید مومنان برنده هستند و افراد بی دین بازنده هستند.

منبع : خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.