تبیان، دستیار زندگی

یتیم واقعی کسی است که از امام زمان اش جدا شده باشد

امام عسکری(ع) می فرمایند: «یتیم کسی است که از پدر و مادر خود جدا می شود و یتیم ترین یتیم کسی است که از امام خود جدا شده و ارتباطش با امام زمانش قطع است و به احکام دینی خود آگاهی ندارد».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام مومنی

حجت الاسلام «سید حسین مومنی» طی سخنرانی اظهار کرد: امام حسن عسکری(علیه السلام) در یک روایت نورانی می فرمایند: «یتیم کسی است که از پدر و مادر خود جدا می شود و یتیم ترین یتیم کسی است که از امام خود جدا و ارتباطش با امام زمانش قطع شده و به احکام دینی خود آگاهی ندارد».

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در احادیث بیان شده به صورت مستمر با امام زمان خویش تجدید عهد و بیعت کنید، افزود: اگر انسان با امام عصر(عج) خود تجدید بیعت نکند به مرور خانه دلش برای انواع مفاسد آماده می شود.

مومنی تصریح کرد: اگر امروز تشیع در سطح جامعه جهانی، جریانی زنده و پویاست به دو واسطه است: ابتدا پویایی تشییع به علت اقامه شعائر و در رأس آن اقامه عزای سید الشهدا علیه السلام است و دیگر عامل پویایی شیعه زیارت ائمه معصومین علیهم السلام و ارتباط با امام زمان(عج) است.

استاد حوزه بیان کرد: در زیارت امام زمان(عج) می خوانیم سلام بر کسی که بهار قلب ها و شادی دل مردم است، لذا رمز شادی دل ها و بهار قلب ها ارتباط با امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری (علیه السلام) در ادامه روایت می فرمایند: «پس هر یک از شیعیان ما که کفالت اینگونه یتیم ها را بر عهده گیرند به این ترتیب که علوم و احادیث ما را به ایشان تعلیم دهند و آنها را هدایت کنند با ما در طبقات مرتفع بهشت هم درجه و همسایه خواهند بود».

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین مهم ترین رسالت منتظران امام زمان(عج) در عصر ظهور، آموختن احادیث نبوی و آموزش آنها به دیگران و عمل به این احادیث است؛ زیرا تنها در پناه این احادیث است که می توان به وظایف خویش به عنوان مؤمن آل الله در عصر غیبت جامه عمل پوشاند.

منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.