تبیان، دستیار زندگی

طنین زمزمه های انتظار در جان پایتخت

میدان امام حسین(ع) عصر نهم ربیع الاول میزبان تجمعی از مهدی باوران و منتظران بود که ثابت کردند عشق به امام عصر(عج) مصداق این مصرع است: «کاینهمه گفتند و آخر نیست این افسانه را».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جشن بزرگ بیعت

جشن بزرگ بیعت همزمان با نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) دیروز(شنبه، ۲۶ آبان) با حضور جمع کثیری از مهدی باوران و منتظران در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.
میدان امام حسین(ع) همچون 90 نقطه دیگرِ کشور، میزبان عاشقانی بود که در یکی از میادین اصلی پایتخت جمع شده بودند تا برای گرامیداشت آغاز امامت حضرت حجت(عج)، نوای «لبیک یامهدی(عج)» سر دهند و از جان فریاد برآوردند که ما منتظریم.
این مراسم در حالی برگزار شد که خیل عظیم مردم، اعم زن و مرد، پیر و جوان و کودک و نوجوان ساعاتی قبل از شروع برنامه، در محل برگزاری همایش جمع شده بودند و با در دست داشتن پرچم های «لبیک یا مهدی(عج)» و نوای بلند و مکرر صلوات، شروع برنامه را لحظه شماری می کردند تا شور انتظار را با همه وجود فریاد بزنند.
ساعت 15:20 دقیقه بود که مراسم به طور رسمی با سخنرانی «علی اکبر رائفی پور»، رئیس موسسه مصاف آغاز شد. پژوهشگری که سالیان سال است در عرصه مهدویت قلم زده و سخنرانی های متعددی داشته است، او در ابتدای مباحث خود گریزی به وضعیت فعلی جامعه زده و ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه در سال جاری گفت: همه ما این سختی ها را با پوست و گوشت و استخوان خود درک کرده ایم اما باید ببینیم کجای این زمین بازی هستیم، باید برایمان واضح باشد و شک هم نداریم که عصر آخرالزمان عصر بلایا است. فراوان شنیده ایم که عده ای صبح مومن بیرون می روند و شب کافر به خانه بر می گردند.
رائفی پور طی سخنان خود عنوان کرد که مومنان باید با توکل به حضرت حق و تمسک به حضرت حجت(عج) منتظر واقعی باشند و مشکل و مساله واقعی جامعه خود را دریابند تا در مصائب و گذرگاه های سختی همچون وضعیت بغرنج اقتصادی بتوانند با اتکا به خود پیش روند.
این محقق اظهار کرد: جنس حرکت امام زمان(عج) سیاسی و حکومتی است، از جنس ولایت است، زیر عَلَم هیچ کس نمی رود. اما پیروز است، ما باید زمینه ساز ظهور برای او شویم و راه اش آن است که منتظر واقعی باشیم و در برابر کژی های جامعه سکوت نکنیم که اگر چنین کردیم مهدی نیستیم و دروغ می گوییم که منتظریم.
این جملات گزیده ای از سخنان علی اکبر رائفی پور، مدیر موسسه مصاف و محقق مهدوی بود که در این همایش بیان شد. نکته جالب توجه اینکه حین سخنرانی وی، خیل عظیم حاضر در همایش با دقت هرچه تمام تر به مباحث توجه می کردند و بنابر شرایط و موضوع بحث، در تایید سخنان او صلوات بر محمد و آل محمد(ص) می فرستادند.
پس از این سخنرانی، «سید حمیدرضا برقعه ای»، شاعر و ذاکر اهل بیت(ع) در جایگاه حاضر شده و ابیاتی را قرائت کرد و جمعیت حاضر در میدان بزرگ امام حسین(ع) را به وجد آورد به گونه ای که نوای صلوات و لبیک یا مهدی(عج) پس از قرائت برخی بیت ها چنان بالا می گرفت که حقیقتا دل هر انسان مومنی را به یاد دوازدهمین امام غائب(عج)، منقلب و شاد می کرد اشک های جاری بر گونه ها و زمزمه دعای فرج زیر لب ها این شادی و انقلاب درون را به زیبایی به تصویر می کشید.
پایان بخش این مراسم، مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت علیهم السلام «سید مجید بنی فاطمه» و «محمدرضا طاهری» بود، اگرچه سوز و سرمای پاییزی باید حاضران را پراکنده می کرد اما گرمی ناشی از شادی آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، مانع از احساس سرما در حاضران می شد.

پرچم های مزین به نام زیبای حضرت صاحب الزمان(عج) و لبیک یا مهدی(عج) نیز که با وزش باد پاییزی به اهتزاز درآمده بودند تصویری زیبا از علم های ایستاده به انتظار را به چشم ها هدیه کردند.

این تجمع بی نظیر به اسم و یاد امام زمان(عج) که نه فقط در تهران بلکه در سراسر کشور برپا شد، ثابت کرد آنها که می خواهند بال سبز پرواز شیعه و بالاتر از آن بشریت را بچینند، آب در هاون می کوبند، عشق به امام عصر(عج) شعله ای فروزان است که هرگز خاموش نمی شود.

منبع : خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.