تبیان، دستیار زندگی

اجرای 400 برنامه در ۱۰ ایستگاه «بهار مهربانی»

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ۴۰۰ برنامه در ۱۰ ایستگاه «بهار مهربانی»، اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» و حضور گروه‌های موسیقی اهل سنت و ۵ کشور جهان در پایتخت خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سیدمحمدمجتبی حسینی

نشست خبری ویژه برنامه میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با عنوان «بهار مهربانی» همراه با رونمایی از پوستر این برنامه صبح امروز (یکشنبه ۲۷ آبان ماه) با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا مهدوی مدیر اسبق مرکز موسیقی حوزه هنری، علی شیرازی استاد خوشنویسی، مصطفی محدث خراسانی شاعر و اصحاب رسانه در سالن فرخی یزدی باغ موزه قصر برگزار شد.

اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدا با اشاره به نحوه شکل‌گیری ستاد ویژه برنامه «بهار مهربانی» بیان داشت: پس از دستور رئیس جمهور و طرح موضوع در هیأت دولت ستادی با عنوان جشن‌های «بهار مهربانی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر وزیر ارشاد تشکیل شد. هدف این ستاد برگزاری جشن ولادت حضرت محمد (ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته است که کلیات طرح به صورت یک شیوه‌نامه به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در این مصوبه اداره‌کل ارشاد اسلامی هر استان دبیر و استاندار، ریاست ستاد را بر عهده دارد. در تهران استثنائاً مسئولیت ستاد بر عهده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گذاشته شده است. هدف از برگزاری این مراسم آن است که در ماه ربیع با برگزاری جشن‌های متنوع نشاط و امید را در جامعه بیشتر کنیم.

اجرای ۱۵ عنوان برنامه در ۱۰ ایستگاه «بهار مهربانی»

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شهرداری‌ تهران، نیروی انتظامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رسانه ملی به طور مستقیم در این ستاد نقش آفرینی خواهند کرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام و تلاش استکبار برای مخدوش کردن چهره اسلام ادامه داد:‌ امیدواریم با برگزاری این جشن بتوانیم سیره نبوی، اخلاق محمدی و حس نوع دوستی را در جامعه ترویج دهیم. در واقع این جشن‌ها شروع خوبی است که در این ایام تمام کشور را به شادی دعوت کنیم. این برنامه‌های کاملاً مردمی بوده و با هزینه خود مردم اجرا می‌شود.

اوحدی با اعلام اینکه در تهران ۱۵ عنوان برنامه در هفته وحدت در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: عمده برنامه‌ها با محوریت مردم و خانواده است، همچنین در گستره وسیع شهر تهران به نحوی برنامه‌ریزی شده که در ۱۰ ایستگاه مهربانی در نقاط مختلف شهر جشن‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۴۰ فانوس در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) از میدان آزادی و فرهنگسرای بهمن با حضور خانواده‌ها در آسمان رها خواهد شد، افزود: تلاش شده بیش از ۴۰۰ برنامه در ۱۰ نقطه از جمله میدان آزادی، اراضی عباس آباد، پارک قیطریه، ایوان انتظار، باغ موزه قصر، دریاچه شهدای خلیج فارس و فرهنگسراهای اشراق، ولاء، قرآن و شفق اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه جشن‌های «بهار مهربانی» از دوشنبه شب ۲۹ آبان ماه تا یکشنبه شب ۴ آذر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: کاروان گل به مدت شش روز همراه با موسیقی اقوام و اجرای آیین پهلوانی در این ایستگاه‌ها حضور خواهند یافت. همچنین اجرای سرود دانش‌آموزی در مترو و نماز جمعه انجام می‌شود.

حضور گروه‌های موسیقی اهل سنت و ۵ کشور جهان در تهران

وی همچنین از برگزاری جشنواره بین‌المللی پیامبر مهربانی‌ها (ص) با حضور گروه‌های موسیقی اهل سنت خبر داد و گفت:‌ از اول تا چهارم آذر ماه گروه‌های موسیقی از کردستان، سیستان بلوچستان، خراسان، لرستان، بوشهر، گیلان، خوزستان و گلستان، همچنین از کشورهای ترکیه، عراق، هندوستان، سوریه و عراق است. رونمایی از ۲ قطعه «یا محمد» و قطعه «یا حبیب الله» در این ایام خواهد بود.

اوحدی از برگزاری مراسم «هزار دف» در شب میلاد پیامبر (ص) در منطقه گردشگری و فرهنگی عباس آباد خبر داد و بیان داشت: برپایی نمایشگاه مشق صلوات، نمایشگاه پوستر  ادیان توحیدی در نگارخانه برج آزادی تهران، نمایشگاه تصویرسازی ادیان توحیدی در نگارخانه فرهنگسرای ملل، افتتاح سینمای پردیس تئاتر تهران، اکران صلواتی فیلم محمد رسول‌الله(ص) در مناطق جنوب تهران، ارائه خدامت نیم‌بها به شهروندان تهرانی در تمامی مراکز فرهنگی،‌ هنری و ورزشی پایتخت، ایجاد پویش #من_عاشق_محمدم، #من_محمد_را_دوست_دارم و #بهار_مهربانی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این ایام است.

منبع : خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.