تبیان، دستیار زندگی

برگزاری همایش قرآن و بسیج در حسینیه فاطمة‌الزهرا(س)

جشنواره قرآن و بسیج در حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) با حضور فعالان قرآنی و عموم مردم برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله


سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله (ص) آبان‌ماه سال 91 با هدف ورود سپاه به عرصه‌های قرآنی و تعمیم و گسترش فرهنگ قرآنی در میان بسیجیان تهران تشکیل شد و فعالیت‌های خود را در 23 ناحیه مقاومت بسیج آغاز کرد. بیش از 1500 پایگاه مقاومت بسیج تهران بزرگ در حال حاضر تحت نظارت این سازمان به اجرای برنامه‌های تبلیغی - ترویجی قرآن کریم می‌پردازند. تاسیس 40 مرکز تخصصی قرآن کریم، 108 مهد کودک در نواحی بسیج و 800 مکتب قرآنی حاصل فعالیت‌های سازمان قرآن و عترت در طول این سال‌ها  است.

در آستانه ششمین سال تاسیس سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله (ص) جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره بزرگ قرآن و بسیج این هفته با حضور جامعه قرآنی کشور در حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

رحیم قربانی رییس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی تسنیم به بخشی از اقدامات ابن سازمان در طول این 6 سال اشاره کرد و گفت: سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه تهران بزرگ با هدف ورود به عرصه‌های مغفول در زمینه تبلیغی و ترویجی قرآن تشکیل شد و در این سال‌ها، برنامه‌های متعددی همچون بحث اردوهای جهادی قرآنی، معرفی و شناسایی شهدای قرآنی، تولید آثار هنری از جمله مستند، فیلم و تئاتر به اجرا درآمد.

وی به برگزاری جشنواره بزرگ قرآن و بسیج اشاره کرد و افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و همچنین گرامیداشت تاسیس سازمان قرآن و عترت، محفل ویژه قرآن و بسیج با حضور نخبگان و فعالان قرآنی برگزار می‌شود و در این همایش از برگزیدگان جشنواره تخصصی "الحافظون" نیز تجلیل بعمل می‌آید. سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ نیز در این مراسم سخنرانی می‌کند.

جشنواره تخصصی "الحافظون" ویژه بسیجیان حافظ قرآن است که مرحله نهایی آن هفته گذشته به پایان رسید.

تجلیل از فرماندهان قرآنی بسیج

رییس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه تهران ادامه داد: هرساله فعالیت‌های قرآنی نواحی و فرماندهان نواحی مقاومت بسیج مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس معیارهای مدنظر، از فرماندهان پرتلاش در این جشنواره به‌عنوان خادمان قرآن تجلیل می‌شود.

قربانی، رونمایی از چند اثر جدید گروه هم‌خوانی محمد رسول‌الله(ص) را از دیگر برنامه‌های این جشنواره دانست و گفت: علاوه بر رونمایی از آثار جدید این گروه از چند مستند دیگر نیز در این مراسم رونمایی می‌شود.

این مراسم، روز سه‌شنبه 29 آبان‌ماه  ساعت 15 در سالن رشاد حسینیه فاطمة‌الزهرا (س) سپاه محمد رسول الله (ص) واقع در میدان سپاه، خیابان پادگان برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم