تبیان، دستیار زندگی

ضریح خیمه‌گاه امام حسین و حضرت قاسم برای نصب راهی کربلا می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ضریح خیمه گاه امام حسین و حضرت قاسم پس از برگزاری مراسم استقبال در نقاط مختلف استان بوشهر برای نصب راهی کربلا خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ضریح‌

ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) با حضور و استقبال پرشور مردم، وارد شهر دوراهک شد و تا گلزار شهدای گمنام این شهر مشایعت شد.

مردم نجیب و عاشق سرور و سالار شهیدان، برای استقبال از این دو نیم ضریح سنگ تمام گذاشتد و با دیدن این ضریح ها دلشان را راهی خاک پاک کربلا و آستان مقدس سالار و سرور شهیدان کزدند و ثابت کردند که همواره عاشق ائمه اطهار(ع) هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تقدیر از حضور با شکوه مردم شهر دوراهک در مراسم استقبال از ضریح خیمه گاه امام حسین و حضرت قاسم، گفت: اقدام مردم استان بوشهر در ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) نشان از عشق، محبت به خاندان ائمه اطهار(ع) و ولایت‌مداری آنان است و برگ زرینی دیگر بر افتخارات استان افزود.

عبدالرضا مطاف با اشاره به نقش مهم مردم استان در بازسازی ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) اظهار داشت: روند ساخت ضریح خیمه گاه از سال ۹۲ در استان بوشهر با مشارکت مردم رقم خورده است که مردم استان بوشهر توانسته اند از پنج نیم ضریح خیمه گاه سه نیم ضریح را تکمیل و ارسال کنند.

وی تصریح کرد: نیم ضریح خیمه گاه قمر بنی هاشم(ع) در سال ۹۲ در استان بوشهر ساخته و در سال ۹۴ نصب شد و بعد از آن نیز روند ساخت دو نیم ضریح امام حسین(ع) در بوشهر و حضرت قاسم(ع) در برازجان بدون هیچ گونه کمک مالی از سوی منابع دولتی و فقط با مشارکت مردمی انجام و به اتمام رسید.

مطاف با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در ساخت این دو ضریح، تاکید داشت: تمام هزینه‌های این دو ضریح مردم تأمین کرده‌اند و هزینه دولتی استفاده نشده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه پنج ضریح خیمه‌گاه در شهرهای بوشهر، برازجان، شیراز و کرمانشاه ساخته شده است، گفت: این دو ضریح که در استان بوشهر ساخته شده است پس از چرخش در تمام نقاط استان و استقبال مردم شهرهای مختلف استان بوشهر در قالب کاروان ثارالله برای نصب راهی کربلا خواهد شد.

مطاف با بیان اینکه کار ساخت این دو ضریح حدود دو سال و نیم زمان برد و در این مدت به استثنای خاتم کاری حدود ۱۱ استادکار حرفه‌ای در ساخت، طلاکاری و نقره کاری دو ضریح خیمه گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) فعالیت کردند، افزود: درودگری و طراحی، معرق کاری، خاتم کاری، میناکاری، قلمزنی، محجر، رنگ آمیزی و نورافشانی کارهایی است که بر روی این ضریح اجرا شده است.

استقبال باشکوه از ضریح در دوراهک

نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان دیر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نیم‌ضریح‌ قمر بنی‌هاشم(ع)، امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) با مشارکت مردم استان بوشهر ساخته شد که یادگار بزرگی در فضای رشادت، ایثار و شهادت در کربلا به‌ودیعه گذاشتند.

حسین چاهبندی گفت: مشارکت بالای مردم استان بوشهر در بازسازی عتبات عالیات در چند سال اخیر یکی از افتخارهای بزرگ برای مردم ولایتمدار استان بوشهر است.

شهردار دوراهک نیز  در این آیین ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم شهر دوراهک در استقبال و میزبانی از این دو ضریح مقدس، گفت: عاشورا درس بزرگ و چکیده دین و اسلام ناب است و باید از قیام اباعبدالله (ع) پیام ایستادگی و ایثار بیاموزیم.

هوشنگ احمدی ضمن تقدیر از ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان بوشهر، اظهار داشت: این مردم با این استقبال بی‌نظیر خود از ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) داده‌اند که فرهنگ ایثار و شهادت روز به‌ روز در وجود آن‌ها زنده و پایدارتر گشته و خواهد ماند.

در این آئین، تعداد زیادی از مردم روستاهای اطراف نیز حضور یافتند و عشق و ارادت خود به اهل بیت را نشان دادند

منبع : خبرگزاری مهر