تبیان، دستیار زندگی

شور شیرین انتظار زیر پوست شهر

دعا برای فرج و سلامتی حضرت ولی عصر(عج)، عهد با امام زمان(عج) برای ترک گناه، برداشتن قدم به اندازه وُسع و توان، شرمندگی از بی توجهی به حضور امام(ع) و سنگ انداختن در مسیر ظهورشان و... زمزمه های منتظرانه ای بود که برخی با شبستان در میان گذاشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
یا مهدی

یوم الله نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و روز تجدید عهد و بیعت با آن امام همام(عج) و آخرین ذخیره الهی است، منتظران امام زمان (عج) دارای حس و حالی شیرینی در این روز به واسطه به امامت رسیدن امام حی و حاضر خود در عصر غیبت هستند و برنامه ها و اقدامات ویژه ای را برای این روز تدارک می بییند، به منظور بررسی حال و هوای منتظران و فضای جامعه منتظرِ امام زمان (عج) در عید بزرگ 9 ربیع الاول به میان مردم رفتیم و با آنها به گفت وگو پرداختیم که در ادامه به حضورتان تقدیم می شود:

نذری برای سلامتی امام(عج)

«مهدیه درودیان» در پاسخ به این سوال که چه حس و حالی در روز 9 ربیع به عنوان سالروز به امامت رسیدن امام زمان (عج) دارد، گفت: به عنوان یک شیعه خیلی خوشحالم که در عصر و زمانه ای زندگی می کنم که چشم انتظار ظهور و دیدار امام زمان(عج) هستم و رسیدن این روز بزرگ را آرزو می کنم تا هر چه سریعتر زمان دیدار ایشان برای جهانیان فرا برسد.

دانشجوی کارشناسی ارشد معارف اسلامی ادامه داد: دوست دارم در این روز، خوشحالی ام را با دیگران تقسیم کنم و به سهم خود در حد توزیع شیرینی و شکلات شادی این روز را به دیگران یادآوری کنم.

درودیان در پاسخ به این سوال که مردم و مسئولین برای گرامیداشت این روز چه وظایفی دارند، گفت: هم مردم و هم مسئولین در حد توان و امکانات خود باید در این روز برای معرفی و تبلیغ آموزه های مهدوی برای مردم کشور و نیز دیگر کشورها تلاش کنند و در این راستا هم مردم و هم تمامی مسئولان و نهادهای حکومتی و مردم نهاد دارای وظیفه هستند.

این دانشجو در پاسخ به این سوال که در روز 9 ربیع چه عهد و بیعتی با امام زمان (عج) می بندد، یادآور شد: دوست دارم با حضرت حجت(عج) عهد می بندم که هر روز چند آیه قرآن را برای سلامتی شان و تعجیل در ظهورشان تلاوت کنم تا ان شاء الله راهی برای زمینه سازی ظهورشان باشد.

بهترین هدیه و صله برای 9 ربیع ...

«لیدا ودادی» نیز در تشریح حس و حال خود در ایام منتهی به نهم ربیع الاول بیان کرد: هم خوشحالم و هم بسیار شرمنده، زیرا سالی به سال های غیبت امام زمان (عج) افزوده شد و در این سال نتوانستم گامی برای مقدمه سازی ظهور ایشان بردارم، لذا شرمنده حضرت(عج) هستم که ایشان همچنان به دلیل گناهان و آماده نبودن های ما باید در پس پرده غیبت باشند.

کارشناس ارشد مدیریت حسابداری و کارمند یک شرکت خصوصی اضافه کرد: روز 9 ربیع فرصتی است تا بتوانیم در آن و روزهای پس از آن، ایمان خود را به درجه ای برسانیم كه در همچین روزی وقتی ما گواهی می دهیم ایشان امام ماست، امام زمان(عج) هم به شیعه و پیرو بودن ما گواهی دهند.

ودادی تصریح کرد: برای تحقق این مهم باید اهداف رسالت ائمه اطهار(ع) و مبانی هدایتی آنان را به درستی در سبک زندگی خود محقق کنیم و قطعا این بهترین هدیه و صله برای وجود مقدس امام عصر(عج) در این روز است.

این کارشناس ارشد مدیریت حسابداری در پاسخ به این سوال که برای گرامیداشت نهم ربیع الاول مردم باید تلاش کنند یا مسئولان؟، تاکید کرد: زمانی که تمامی مردم و مسئولان به وجود ایشان باور داشته باشند، نیازی به برنامه ریزی و باید و نباید نخواهد بود زیرا هر كس به اندازه لیاقت و سعادت خود می تواند برای گرامیداشت این روز سهم داشته باشد چنان که در آیات قرآن کریم هم آمده: «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ؛ و پیشی گیرندگان [به اعمال نیک] که پیشی گیرندگان [به رحمت و آمرزش] اند».

وی در پاسخ به این سوال که روز 9 ربیع روز بیعت با امام زمان (عج) است، در این روز چه عهد و بیعتی با حضرت حجت(عج) می بندید، تصریح کرد: عهد کردیم که بی دوست به صحرا نرویم/ بی تماشاگه رویش به تماشا نرویم/بوستان خانه عیش است و چمن کوی نشاط/تا مهیا نبود عیش مهنا نرویمد/یگران با همه کس دست در آغوش کنند/ ما که بر سفره خاصیم به یغما نرویم.

«روح الله رضایی» نیز در توصیف حس و حال خود به مناسبت فرا رسیدن سالروز امامت امام زمان (عج)، گفت: تصور می‌کنم بسیار نسبت به حضور امام زمان(عج) بی‌توجه هستیم و هر روز بیشتر غربت اسلام ناب و امام حاضر را حس می‌کنم لذا در این روز احساس شرمندگی و ناراحتی دارم که حتی افراد مذهبی جامعه نیز قادر به درک این انسان کامل نیستند و تنها درگیر الفاظ و ظواهر شده اند.

این فروشنده لباس با اشاره به اینکه چه تلاشی در این روز برای هدیه به ساحت مقدس امام زمان (عج) انجام می دهد، تصریح کرد: به شخصه دوست دارم‌ بزرگ ‌ترین کاری که در این روز انجام می دهم، این باشد که برای یک بار با تمام وجود تسریع در ظهور امام زمان(عج) را به خاطر خود ایشان از خداوند مسئلت کنم، و این دعا به خاطر خودم و مشکلات مادی و رهایی از آنها نباشد.

رضایی در پاسخ به این سوال که برای گرامیداشت این روز مردم وظیفه دارند یا مسئولان، اضافه کرد: قطعا در کشوری که داعیه حکومت اسلامی دارد، مسئولان نیز دارای وظایفی برای برای زمینه‌سازی ظهور هستند، اما این هیچ چیزی از بار مسئولیت شخصی افراد کم نمی کند و هر فردی در هر جایگاهی که باشد، باید هر آنچه در توان دارد برای زمینه سازی ظهور انجام دهد.

این فروشنده لباس در پاسخ به این سوال که در این روز چه عهد و پیمانی با امام زمان (عج) می بندد، خاطرنشان کرد:  عهد می بندم که کاملا مطیع اوامر ایشان باشم. و تا جای ممکن برای شناخت و شناساندن ایشان تلاش کنم.

تلاش برای جلب رضایت امام زمان (عج) در روز 9 ربیع

«یدالله رازقی»  نیز در تشریح حس و حال خود در ایام نزدیک به سالروز امامت امام زمان (عج) بیان کرد: خوشحال برای این اتفاق بزرگ زیرا ما در عصر امامت امام زمان (عج) زندگی می کنیم البته غمگین نیز هستم زیرا قادر به درک حضور ایشان در جامعه نیستم.

فروشنده اسباب بازی با اشاره به اینکه چه تلاشی در این روز برای هدیه به امام زمان (عج) دارد، تصریح کرد: تلاش می کنم تا کاری انجام دهم که موجب جلب رضایت امام زمان (عج) باشد زیرا جلب رضایت ایشان همان جلب رضایت خداوند است، برای همین تلاش می کنم تا قدمی برای نزدیک شدن ظهور ایشان مانند ترک یک گناه بردارم.

رازقی تصریح کرد: برای گرامیداشت روز 9 ربیع هم مردم و هم مسئولین دارای وظایفی هستند زیرا این روز زمان مناسبی برای بیعت با ایشان است لذا هم مردم و هم مسئولین کشور باید به نوبه خود در این روز تلاش کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در این روز چه عهد و پیمانی با امام زمان (عج) می بندد، خاطرنشان کرد: عهد می بندم که به یاد ایشان باشم و هر روز برای سلامتی و ظهورشان قدمی بردارم و دعایی کنم.

منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.