تبیان، دستیار زندگی

خیمه مدیران بازنشسته شهرداری تهران بر میز و صندلی

تعدادی از معاونان شهردار تهران، مدیران و روسای سازمان‌های شهرداری مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستند و این در حالی است که همچنان بر میز و صندلی خود خیمه زده‌اند و بنای برای ترک پست خود ندارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهرداری
اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان فرصتی است برای حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی و این می‌تواند نویدی برای حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران باشد. مجلس شورای اسلامی نیز تاکید بر اجرای قانون اشاره شده بدون استثناء برای هر مدیر و رئیسی داشته و خوشبختانه تحت حواشی و فشارهای سیاسی قرار نگرفت.

شهرداری تهران یکی از نهادهایی که است محل خدمت تعدادی از بازنشستگان و سالخوردگان است، افرادی که در این سال‌ها علی رغم اینکه خدمات مختلفی را ارائه کردند اما باید جای خود را به نیروهای جوان بدهند و البته تجارب خود را در اختیار آنها قرار دهند، کاری که با ممانعت مدیران شهرداری تهران روبرو شده است و علی رغم اینکه تعدادی از آنها مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستند اما حاضر به ترک جایگاه خود نیستند.

 ادامه حضور این افراد در پست‌های مختلف غیر قانونی است و چه بهتر بود که این دست از مدیران خود دست به کار می‌شدند و قبل از پایان مهلت قانونی برای ترک پست خودشان میز و صندلی را ترک می‌کردند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بله این افراد همچنان بر میز و صندلی خود خیمه زده‌اند و گویا بنای رفتن ندارند.

محمدعلی افشانی شهردار فعلی تهران ششم مرداد 97  در اولین و آخرین نشست خبری خود  با اصحاب رسانه گفته بود که پس از تصویب مصوبه مجلس در خصوص منع‌ بکارگیری بازنشستگان، فهرست مدیران بازنشسته شهرداری تهیه شده است.

به گفته وی، مصوبه مذکور از روز یکشنبه( 7 مرداد) در شهرداری درحال اجراست.

علی رغم صحبت‌های آقای شهردار تهران که خود نیز مشمول قانون اشاره شده قرار گرفت و البته تلاش‌های بسیاری را نیز برای مستثنی شدن خود از قانون منع بکارگیری بازنشستگان انجام داده اما در نهایت طبق قانون شهردار تهران نیز باید این جایگاه را ترک کند.

این در حالی است که با گذشت بیش از 3 ماه هنوز اقدامی در خصوص برکناری  بازنشستگان شهرداری تهران صورت نگرفته است و گویا مدیران سالمندان همچنان امیدوار به ماندن در شهرداری تهران هستند.
منبع: تسنیم