تبیان، دستیار زندگی

فرهت: هنرمندان فقط به دنبال مطرح کردن خودشان نباشند

شاهین فرهت آهنگساز می‌گوید امروز وضعیت موسیقی نسبت به گذشته بهتر شده است و فضای این حوزه گسترش پیدا کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 

شاهین فرهت

شاهین فرهت آهنگساز و دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر  گفت: هنرمندان جوان زحمت می‌کشند، اما برای تجزیه‌وتحلیل این موضوع باید تقسیم‌بندی کنیم. این موضوع به موقعیت فرهنگی جامعه ما بستگی دارد که نقش تربیت هنری را بر عهده دارد، اما این نقش به‌درستی انجام نشده است.

فرهت در ادامه بیان کرد: مانند یک خانواده که پدر و مادر فرزند خود را تربیت نکرده است و آن فرزند خودش راه را طی می‌کند. هنر هم به همین شکل است.

این آهنگساز تأکید کرد: نباید زود بیاییم و زود به نتیجه برسیم. باید ریشه‌دار پیش رویم. اساتید آمدند که ماندگار شوند و ما هم این راه را باید ادامه دهیم. هنرمندان نباید فقط به دنبال مطرح کردن خودشان باشند. ما باید کار خودمان را به‌درستی انجام دهیم و با دلمان پیش رویم.

شاهین فرهت در ادامه افزود: امروز وضعیت موسیقی نسبت به گذشته بهتر شده است و فضای این حوزه گسترش پیدا کرده است. در گذشته اساتید نمی‌توانستند ساز دست بگیرند اما امروزه این‌طور نیست و تعداد آموزشگاه‌ها زیادتر شده است.

فرهت در پایان گفت: تمامی ما باید فقط به اندیشه فکر کنیم. هنرمند باید خلق کند و احساس را به مردم هدیه کند. از هنرمندان می‌خواهم بیشتر کار کنیم و بیشتر تحقیق کنیم تا وضعیت ضعیف موسیقی بهبود یابد


منبع: هنر آنلاین