تبیان، دستیار زندگی

عابران پیاده ۴۰ درصد کشته های تصادفات رانندگی تهران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب گفت: ۴۰ درصد متوفیان حوادث رانندگی تهران در شش ماهه اول سال ۹۷ عابران پیاده و ۳۸ درصد موتورسیکلت سواران هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عابران پیاده
سرهنگ احسان مومنی افزود: حدود ۹۰ درصد متوفیان مرد و ۱۰ درصد زه هستند و بیشترین زمان وقوع تصادفات در نیمه اول سالجاری  از ساعت ۸ شب  الی ۱۲ شب بوقوع پیوسته است.

وی با توجه به اینکه در شش ماهه دوم سال شرایط جوی متفاوتی داریم و هوا بارانی و سطح آسفالت خیس و لغزنده می باشد جهت کاهش سوانح رانندگی به کلیه کاربران ترافیکی توصیه کرد: از وسایل نقلیه عمومی جهت تردد در آب و هوای نا مساعد استفاده نمایند چه بسا در چنین آب و هوایی استفاده از اتوبوس یا مترو،ایمن تر،آسان تر و حتی سریع تر از خودرو های شخصی است.

عابرین پیاده هنگام عبور از عرض معابر از پلهای هوایی و محلهای خط کشی شده استفاده نمایند و از دویدن و ورود ناگهانی به سطح معابر خودداری کنند و همچنین در ساعات تاریکی هوا از محلهایی که دارای روشنایی کافی می باشد عبور نمایند.

موتورسیکلت سواران در زمان لغزنده و نامساعد بودن شرایط جوی از حرکت و تردد در سطح معابر خودداری کنند و در حین رانندگی از کلاه ایمنی استفاده نمایند و با توجه به تاریک شدن زودتر هوا با چراغ روشن جهت بهتر دیده شدن در سطح معابر تردد نمایند.

رانندگان وسایل نقلیه نیز در شرایط نامساعد جوی باید فاصله طولی خود را با وسیله جلویی حفظ نموده و با سرعت مطمئنه و کمتر از شرایط عادی حرکت کنند تا بتوانند در صورت بروز هر مشکلی یا خطری وسیله نقلیه خود را کنترل نمایند.

سرهنگ مومنی در انتها متذکر شد: رانندگان عزیز در صورتی که راننده ای نیاز به کمک داشت تا رسیدن نیروهای امدادی در حد توان کمک کنند و همچنین توجه ویژه به تردد عابرین و موتورسیکلت سواران در سطح معابر داشته باشند. امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت اصول ایمنی در رانندگی توسط شهروندان شاهد کاهش حوادث رانندگی و سفرهای بی خطر در سطح معابر تهران باشیم.
منبع: مهر