تبیان، دستیار زندگی

ایرج اسکندری:

شرایط به نفع خریداران است نه هنرمندان

اسکندری می‌گوید: از آنجا که تمام امور زندگی ما براساس دلار سنجیده می‌شود می‌توان گفت، امروزه شرایط به نفع هنرمند نیست اما می‌تواند به نفع خریداران باشد چراکه ارزش آثار هنری به یک چهارم کاهش یافته.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
شرایط به نفع خریداران است نه هنرمندان/ارزش آثار هنری یک چهارم شده است

سال‌هاست در دانشگاه هنر تدریس می‌کند و عضو هیات علمی این دانشگاه است و کم کم به دوران بازنشستگی نزدیک می‌شود. در این میان هر از گاهی، نمایشگاهی از آثاری که روی بوم ترسیم کرده، برگزار می‌کند و این روزها نیز آثاری که ثمره پنج سال اخیر است را تحت عنوان "حکایت‌شیرین" در گالری ساربان به نمایش گذاشته است. ایرج اسکندری در این نمایشگاه به سراغ نقش‌مایه‌های ایرانی و مرور آثار کهن ادبیات فارسی رفته است و ۴۰ اثر را با این موضوعات به نمایش گذاشته است. همچنین او در این مجموعه تجربیات متفاوتی در فرم و متریال مورد استفاده خود داشته ‌است.

معتقد است: هنر و هنرمند بودن می‌تواند در ژن انسان وجود داشته باشد. چنانکه خود او نیز از  کودکی به هنر علاقمند شد و برای یادگیری هنر نزد غلامحسین اسکندری رفت تا نقش فرش بیاموزد. شاید آنچه که امروز از نقش‌مایه‌های ایرانی در آثار او دیده می‌شود از همان سال‌ها نشات می‌گیرد.

اسکندری می‌گوید: با نقاشی و هنرهای تجسمی زندگی کردم و در عرصه تجسمی به صورت خانوادگی فعال هستیم. همسرم نقاش است و دو فرزندم در عرصه هنرهای تجسمی تحصیل کردند و این  روزها نیز نمایشگاه‌‌هایی از آثار آنها در گالری‌ها به نمایش گذاشته شده است.

منبع : خبرگزاری ایلنا