تبیان، دستیار زندگی

«دامادی آقا کلاغه» خواندنی شد

«دامادی آقا کلاغه» مجموعه شعری از مریم اسلامی است که برای دومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب کودک شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«دامادی آقا کلاغه»

«دامادی آقا کلاغه» مجموعه شعری از مریم اسلامی است که برای دومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب کودک شده است. این مجموعه با تصویرگری شیوا کرم‌زاده، مشتمل بر 12 عنوان شعر با موضوع‌های متنوع است.

بر این اساس، «قطار صفرها»، «دامادی آقا کلاغه»، «الان شما کجایی؟»، «من خدا را دوست دارم»، «موشِ شیری» «کفشدوزک»،  عنوان برخی از این اشعار است.

بر همین اساس، در شعر «موشِ شیری» می‌خوانیم: «امروز لکه‌ ای شیر، برروی میز دیدم / توی خیالم آن را، یک موش ریز دیدم/ دادم به موشِ شیری، یک تکه از پنیرم/ می‌خواستم برایش، یک لقمه هم بگیرم/ او تازه داشت با من، نان و پنیر می‌خورد/ مامان رسید و او ر‌ا، با دستمالِ خود برد.»

همچنین در شعری با عنوان «سرزمین بوها» آمده است: «بوها و بچه بوها، در این جهان زیادند/ رنگ و صدا ندارند، شکل نسیم و بادند/ گاهی خوشند بوها، در سیب و پرتقالند/ گاهی بدند و ناخوش، در سطل آشغالند/ بو را نمی توانی، توی هوا ببینی/ اما پُرند از آنها، سوراخ‌های بینی.»

گفتنی است این اثر نخستین بار در سال 93 و با نظارت هنری فرشید مثقالی منتشر شده است هم‌اینک با ویرایش جدید وارد کتابفروشی‌ها شده است.

مریم اسلامی این اشعار را برای کودکان 6 تا 9 سال خلق کرده است.

این کتاب با کاغذ گلاسه، با شمارگان 5هزار نسخه و قیمت 4هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

منبع: فارس