تبیان، دستیار زندگی

۸۲۵هزار نوزاد متولد ۹۷ امشب برای اولین بار یارانه می‌گیرند

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت:‌ ۸۲۵هزار نوزاد متولد ۹۷ امشب برای اولین بار یارانه می‌گیرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
یارانه
اکبر ایزدی با اشاره اینکه امشب (شنبه 26 آبان 97) یارانه نقدی خانوار واریز می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر آن، امشب یارانه 825 هزار نوزاد متولدشده در سال 97 به حساب سرپرستان خانوار آنها واریز می‌شود که همان مبلغ 45500 تومان است که تاکنون به حساب سرپرستان خانوار واریز نمی‌شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: طبق تبصره 14 قانون بودجه امسال برقراری یارانه متولدان سال 97 در وهله اول باید به تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌رسید که پس از گذشت 7 ماه از امشب این موضوع نهایی شده و به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

ایزدی ادامه داد: پس از 7 سال برای اولین بار در سال جاری در راستای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها حتی یک ریال هم از بودجه عمومی استفاده نشده است، در حالی که همه‌ساله حدود 12هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی استفاده می‌شد.

وی عنوان کرد: تاکنون 338هزار میلیارد تومان به 7 میلیارد و 178 هزار نفر یارانه پرداخت کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: طبق قانون بودجه 7 هزار میلیارد تومان بابت کمک به معیشت و کاهش فقر مطلق به خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت می‌شود که این رقم منجر به بیش از 5 برابر شدن یارانه افراد تحت پوشش شده و از ابتدای سال 96 به‌اجرا درآمد.
منبع: تسنیم