تبیان، دستیار زندگی

تهیه‌کننده سوئدی: ایران چقدر کارگردان زن دارد

داور سوئدی بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با ابراز خوشحالی از دیدن فیلم‌های کوتاه ایرانی گفت: برایم خیلی جالب است که در ایران زن‌ها اینقدر به سینما علاقه دارند و این همه کارگردان زن دارید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
تهیه‌کننده سوئدی: ایران چقدر کارگردان زن دارد
تام پالمن روز شنبه د درباره اهمیت توجه به فیلمنامه در آثار کوتاه، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حوزه سینما معتقدم بخش فیلمنامه هم باید در همین راستا پیشرفت و تغییر کند، یعنی از ابزار روز دنیا در روایت و قصه استفاده شود.
وی با انتقاد از برخی کشورها که همچنان نگاه‌شان به فیلم کوتاه، قدیمی و کهنه است، افزود: با این نوع نگاه هیچ وقت نمی‌توان آثار تاثیرگذاری در حوزه فیلم کوتاه ساخت و در واقع مهم‌ترین عنصر این گونه فیلم‌ها یعنی همان هیجان از فیلم گرفته می‌شود.
این تهیه‌کننده سوئدی ادامه داد: البته سینمای ایران خلاق و پویا است و طی روزهایی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشتم و آثار را مورد بررسی قرار دادیم بارها از دیدن فیلم‌های و سوژ‌ه‌های آنها سورپرایز شدم.
پالمن با بیان اینکه از گفت‌وگو با کارگردانان ایرانی حاضر در جشنواره و دیدن استعدادهای آنها لذت برده است، افزود: بدون اغراق برایم ارزشمند بود که در ایران حضور داشتم و در واقع این یک ماموریت ارزشمند برای من بود که فیلم‌های ایرانی را قضاوت کنم.
داور سوئدی بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: در حالی که بسیاری از استعدادهای ایرانی در حوزه فیلم کوتاه زن‌ها هستند اما در غرب ما اصلا این همه فیلمساز زن نداریم و این نکته نیز برایم جالب بود.
وی با تاکید بر اینکه فیلمساز برای آغاز کار خود نباید بترسد، افزود: فیلمسازهم مانند هر انسانی ممکن است خطا کند اما نباید از ترس خطا از کار کردن بایستد زیرا با این تفکر به جایی نخواهد رسید.
پالمن ادامه داد: این همان نکته‌ای است که در فیلمسازان ایرانی دیده‌ام و معتقدم امسال در جشنواره فیلم کوتاه تهران علاوه بر آثار جذاب، جسارت فیلمسازان نیز قابل تامل بود.
این تهیه‌کننده سوئدی خاطرنشان کرد: سینمای ایران در دنیا شناخته شده است و داستان آنها مخاطب را جذب می‌کند، هر چند بازار فیلم دنیا در قرق آمریکاست اما سینمای ایران هم این سالها خود در دنیا شناخته شده است.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از 18 تا 22 آبان ماه برگزار شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا