تبیان، دستیار زندگی

از خوشنویسان غافلیم!

یک استاد خوشنویسی گفت: در کشور ما تغافل و تجاهلی نسبت به خوشنویسی در بحث حمایت‌های مالی وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خط خوشنویسی

محسن عبادی که حدود ۲۵ سال است در حوزه هنر خوشنویسی فعالیت دارد، درباره‌ی مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان خوشنویسی، تصریح کرد: مشکلات بسیار کلی هستند و چیزی نیست که مخصوص شهر مشهد باشد. این مشکلات عمومیت داشته و در درجه اول، مشکلات حمایتی است که حمایت شایان و درخوری از هنر خوشنویسی صورت نمی‌گیرد تا باعث ایجاد و یا افزایش انگیزه شود.

این هنرمند ادامه داد: برای افرادی که می‌خواهند این هنر را دنبال کنند و به مراتبی برسانند، یکی از موارد این است که خوشنویس امیدی به این ندارد که نمایشگاه بگذارد و از ۳۰ اثر خود، دو یا سه اثر را بفروشد تا هزینه‌های نمایشگاه به او برگردد و انگیزه دوباره برای انجام این کار داشته باشد. از این نظر در کشور ما تغافل و تجاهلی نسبت به خوشنویسی در بحث حمایت‌های مالی وجود دارد.

او اظهار کرد: هنر خوشنویسی در شهر مشهد سابقه بسیار طولانی دارد که سابقه تاریخی آن به مکتب خراسان قدیم و خوشنویسان بزرگی چون سلطان‌علی مشهدی برمی‌گردد. از عهد قدیم تا امروز خوشنویسان بسیار بزرگی در شهر مشهد فعالیت دارند و مشهد در اصل یکی از قطب‌های برجسته و فعال خوشنویسی کشور است.

عبادی بیان کرد: در حال حاضر جوانان در سنینی که بسیار مناسب است، برای فراگیری هنر خوشنویسی، شروع و ادامه دادن آن استقبال بسیار خوبی دارند.

این استاد خوشنویسی با بیان اینکه ما در زمینه کمیت و کیفیت در شهر مشهد پیشتاز هستیم، عنوان کرد: نسبت به بسیاری از شهرهایی که خوشنویسی را دنبال می‌کنند، این فراز و فرود وجود دارد اما روند کلی به گونه‌ای است که همواره استقبال کشور خوب بوده و همیشه علاقه‌مند هستند.


منبع: ایسنا