تبیان، دستیار زندگی

تشکیل پرونده قضایی پیرامون حادثه تصادف در گرگان

رییس سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی این سازمان که روز پنجشنبه به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی به استان گلستان سفر کرده بودند، در سانحه تصادف دچار مصدومیت شدید شدند و با وجود تلاش پزشکان، درگذشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نوربخش
بر اساس اعلام سخنگوی اورژانس کشور، در جریان این حادثه که در کیلومتر 5 محور کردکوی به گرگان اتفاق افتاد، یک دستگاه خودروی تویوتا لندکروز با کامیون حامل سوخت در استان گلستان تصادف کرد که این تصادف، پنج مصدوم بر جای گذاشت که دو تن از مصدومان به‌صورت سرپایی درمان شدند و سه تن دیگر که از همراهان مسئولان وزارت رفاه بودند، به بیمارستان حکیم جرجانی گرگان انتقال یافتند که متاسفانه سیدمحمدتقی نوربخش، رییس سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمن تاج‌الدین معاون پارلمانی این سازمان جان خود را از دست دادند.

بازداشت راننده کامیون حامل سوخت

در پی این حادثه، هادی هاشمیان رییس‌کل دادگستری استان گلستان اظهار کرد: راننده کامیون حامل سوخت که عصر پنجشنبه خودرو حامل رییس سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی این سازمان با آن تصادف کرد، بازداشت و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد.
وی همچنین مطلب منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر اعتراف راننده کامیون حامل سوخت به عمدی بودن سانحه رانندگی منجر به فوت رییس سازمان تأمین اجتماعی و معاون وی را تکذیب کرد و آن را یک سانحه رانندگی اتفاقی برشمرد.

بازداشت راننده استانداری

همچنین حجت‌الاسلام سید رضا سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از بازداشت راننده استانداری در پرونده تصادف خودروی حامل رییس سازمان تأمین اجتماعی و معاون پارلمانی وی خبر داد و گفت: طبق نظر کارشناسی پلیس راه استان، در این حادثه مسئول اداره راه مربوطه، راننده استانداری و راننده کامیون حمل سوخت به نسبت مساوی مقصر شناخته شده‌اند.
وی ادامه داد: چندی قبل در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان 10 نقطه حادثه‌خیز رانندگی در خیابان‌های ورودی و خروجی شهر گرگان جهت رفع خطر و احداث موانع فیزیکی برای تردد آسانتر را اعلام کرده بودیم اما اقدامات لازم در این رابطه صورت نگرفت. به همین دلیل، با مسئولان مربوطه که در این راستا کوتاهی کرده‌اند برخورد قاطع و قانونی خواهیم کرد.

بررسی علت تصادف

سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز اعلام کرد که تیمی از کارشناسان پلیس، بررسی علت تصادف خودروی حامل رییس سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی را برعهده گرفته‌اند.
همچنین سرهنگ علی عبدی، رییس پلیس راه استان گلستان درخصوص این سانحه اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده، بی‌احتیاطی از جانب راننده سواری تویوتا لندکروز به علت عدم رعایت حق تقدم عبور هنگام دور زدن، عدم توجه کافی به جلو از جانب راننده تریلی نفتکش و ‌نیز قصور مسئولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن یا تقاطع غیرهمسطح از جمله علل این سانحه بوده است.

همراهی اکیپ‌های پلیس با خودروی مسئولان

به دنبال این حادثه، سردار تقی مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز در جمع خبرنگاران در خصوص حضور اکیپ‌های پلیس راهور در هنگام تردد مسئولان در سطح جاده‌ها، گفت‌: معمولا در سطح استان‌ها زمانی که برنامه‌ای تنظیم شده باشد و به پلیس اعلام شود، بر اساس یک برنامه مشخص کنترل ترافیک انجام می‌شود. هنوز این موضوع را مورد بررسی قرار نداده‌اند اما بی‌تردید همه کسانی که در سطح جاده‌های کشور در حال‌ تردد هستند از خدمات پلیس بهره‌مند می‌شوند البته در استان گلستان تعدادی نقاط حادثه‌خیز وجود دارد و برای همه این نقاط حضور پلیس امکان‌‌پذیر نیست.

پیکر مرحوم نوربخش در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آرام گرفت

پیکر مرحوم سید محمدتقی نوربخش و عبدالرحمن تاج‌الدین از مسیر هوایی از گرگان به تهران منتقل و از بیمارستان میلاد تشییع و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد.
در مراسم تشییع رییس فقید سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی این سازمان اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی دیگر از مقامات حضور داشتند. 
منبع: روزنامه حمایت