تبیان، دستیار زندگی

«آخرین داستان» در راه اکران

انیمیشن «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر با درخشش در جشنواره های جهانی نوروز یا تابستان سال آینده اکران خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
اشکان رهگذر

اشکان رهگذر؛ کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» که با درخشش زیادی در جشنواره های مختلف خارجی روبرو شده است، درباره وضعیت انیمیشن سازی در ایران و استقبال مخاطبان از انیمیشن های ایرانی  اظهار کرد: باید در سبد سینمای ایران انیمیشن وجود داشته باشد وبا نبود آن گویی چیزی کم است.

وی در ادامه افزود: هر زمانی که انیمیشنی وارد چرخه اکران شده است با موفقیت روبرو بوده است، مانند انیمیشن های «فیلشاه»، «شاهزاده روم» و.... این نشان دهنده این است که مردم ما انیمیشن ها را دوست دارند و به خاطرآن به سینما می روند، ولی متاسفانه سینماداران و دولت از آن حمایت نمی کنند.

رهگذر به فراهم کردن شرایط طبیعی ساخت انیمیشن در ایران اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم انیمیشنی روند ۴ساله تولید خود را طی کند باید شرایط طبیعی برای آن فراهم شود. اگر شرایط ایده آلی برای من و همکارانم فراهم شود، می توانیم هرچهارسال یک خروجی انیمیشن خوب برای ارائه در سینمای ایران داشته و در هرفصل شاهد انیمیشن های با کیفیت و ایرانی در سینما باشیم.

وی در ارتباط با اکران داخلی انیمیشن «آخرین داستان» توضیح داد: پس از طی مراحل قانونی، تلاشمان می کنیم که این انیمیشن را نوروز یا تابستان ۹۸ در ایران اکران کنیم.

رهگذر درپایان درباره فعالیت های جدید خود نیز تصریح کرد: به زودی تولید انیمیشن جدیدم را آغاز خواهم کرد.

گفتنی است؛ انیمیشن «آخرین داستان» اولین انیمیشن بلند سینمایی به کارگردانی اشکان رهگذر است که از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ در استودیو هورخش در تولید شده است. داستان این فیلم برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، اشکان خطیبی، بیتا فرهی، اکبر زنجان‌پور، فرخ نعمتی، حسن پورشیرازی، باران کوثری، مجید مظفری، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی‌نیا، زهیر یاری، و بانیپال شومون از گویندگان نقش‌های این انیمیشن هستند.

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف و تولیدشده در استودیو هورخش، پیش‌ازاین در سی ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌‌های کودکان و نوجوانان اصفهان موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت‌داوران در بخش سینمای ایران و جوایز بهترین کارگردانی و فیلم‌نامه در بخش بین‌الملل و جایزه کوکومیکس موسیقی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم فانتزی بوچئون کره شده بود.


منبع: خبرگزاری صبا