تبیان، دستیار زندگی

حمایت؛ نخستین نیاز تماشاخانه‌های خصوصی

مدیر تماشاخانه ایران تماشا گفت: تماشاخانه‌ها برای برداشتن گام‌های نخست خصوصی‌سازی تئاتر نیاز به حمایت دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
حمایت؛ نخستین نیاز تماشاخانه‌های خصوصی
امید اسدی روز جمعه  اظهار داشت: وقتی سخن از خصوصی‌سازی در میان باشد به طور طبیعی گزینه حمایت دولتی حذف می‌شود.
کارگردان نمایش «آنالیز» با بیان اینکه تماشاخانه خصوصی همانند کودکی که هنوز به درستی راه رفتن را نیاموخته است، تاکید کرد: این صنف نیاز به حمایت‌هایی از سوی دولت دارد تا در این وضعیت اقتصادی بتواند بر روی پای خود بایستد و بعد از آن به حال خود رها شود.
وی با بیان اینکه یکی از راه‌های حمایتی دولت می‌تواند اختصاص وام به تماشاخانه دارها باشد، اظهار داشت: ما اهالی تئاتر یک خانواده هستیم که برای پیشرفت و روشن نگاه داشتن چراغ هنر نیاز به اتحاد داریم.
اسدی افزود: همه نیاز تئاتر حمایت مالی نیست بلکه گاهی یک گفت‌وگوی صمیمانه با مدیرکل هنرهای نمایشی می تواند راهگشا باشد.
وی افزود: شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی تا امروز کمک های فراوانی را در زمینه‌های مختلف تئاتری انجام داده است زیرا این فرد از خانواده هنر است و دغدغه هنرمندان را می‌شناسد.

این کارگردان همچنین با بیان اینکه باید به تصمیمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایبند باشیم، تصریح کرد: بهتر است اصلاحات شورای نظارت را بپذیریم تا با تعطیلی نمایش‌ها مواجه نشویم.
اسدی همچنین در خصوص تماشاخانه ایران تماشا نیز گفت: سالن همایش‌های یک کلینیک در اختیار ما قرار داده شد تا با تغییر کاربری به یک تماشاخانه تبدیل شود.
وی افزود: این تماشاخانه قابلیت اجرای نمایش‌های ایرانی، آیینی و سنتی را دارد و نیاز به چنین سالنی در تهران احساس می‌شد.
کارگردان نمایش «پریباد» خاطرنشان کرد: از مردادماه سال جاری تاکنون هفت نمایش اجرا شده است و تا اردیبهشت ماه سال آینده اجرای چند نمایش به طور پیوسته برنامه‌ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا