تبیان، دستیار زندگی

فیلم «آر یو والیبال» در جشنواره ویرجینای آمریکا پذیرفته شد

«آر یو والیبال» با پذیرفته شدن در سی و یکمین جشنواره فیلم ویرجینای آمریکا دویستمین حضور خود در جشنواره های جهانی را تجربه می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
فیلم «آر یو والیبال» در جشنواره ویرجینای آمریکا پذیرفته شد

فیلم کوتاه «آر یو والیبال» در طول یک سال پخش جهانی خود تا کنون 199 حضور در فستیوال های جهانی را تجربه کرده که توانسته ٦٥جایزه ملی و جهانی و ٢٥ نامزدی دریافت جایزه را کسب کند.
این فیلم کوتاه که یکی از پرافتخارترین آثار کوتاه تاریخ سینمای ایران در جشنواره های بین المللی است، در دویستمین حضور خود در جشنواره ویرجینای آمریکا رقابت می کند.
فیلم کوتاه «آر یو والیبال» درباره گروهی پناهجوی عرب زبان است که به مرزهای یک کشور انگلیسی زبان می رسند. مرز بسته است و هر روز پناهجویان با سربازهای مرزی درگیر می شوند تا اینکه چند کودک راه را برای ارتباط این دو گروه باز می کنند.
در این فیلم هنرمندانی چون نعیم شیخ محبوبی، یاسمین صلحی، حامد ندری، ابراهیم عموره، مهدی حسینی و محسن داداش زاده ایفای نقش می کنند.
این فیلم کوتاه به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد نلسون ماندلا در جشنواره نلسون ماندلا نمایش ویژه داشت و محمد بخشی کارگردان این فیلم از سمت انجمن فیلم کودک و نوجوان جهان (سیفژ) در ژوهانسبورگ ورک شاپ کارگردانی سینما برگزار کرد.
امسال صلیب سرخ جهانی، این فیلم را در سالگرد حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی برای مسئولین و رییس جمهورهای کشورهای مختلف در شهر ناکازاکی به نمایش گذاشت.
فیلم کوتاه داستانی «آریو والیبال؟» به نویسندگی و کارگردانی محمد بخشی، تهیه کنندگی نیما ربیعی تولید و مشاور پروژه احمد شجاعیان تولید شده است.
این فیلم کوتاه تا به حال توانسته مهمترین جوایز جشنواره فیلم‌های ورزشی از جمله جایزه بزرگ فستیوال فیلم‌های ورزشی میلان، جایزه بزرگ فستیوال ورزشی بارسلون و دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم‌های ورزشی تهران را کسب کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا