تبیان، دستیار زندگی
بفرمایید زیارت مجازی...
بفرمایید زیارت مجازی...
بفرمایید زیارت مجازی...
صحرای بلا به وسعت تاریخ است و كار به یك یا لیتنی كنت معكم ختم نمی شود. اگر مرد میدان صداقتی، نیك در خویش بنگر كه تو را نیز با مرگ انسی این گونه هست یا خیر! اگر هست كه هیچ، تو نیز از قبله داران دایره طوافی، و اگر نه، دیگر به جای آنكه با زبان «زیارت عاشورا»
يزيد كيست و كارنامه او چيست؟
يزيد كيست و كارنامه او چيست؟
يزيد كيست و كارنامه او چيست؟
در آن هنگام كه قدرت نامشروع، با ناآگاهى اكثريت مردم، با تلقين‏پذيرى عاميان و ناتوانى و زبونى و مصلحت انديشىِ عده‏اى كه استعدادِ اصلاحِ مديريتِ جامعه را دارند، دست به دست هم داد، فرزندى به نام يزيدبن معاويه مى‏زايد كه دستور كشتن مردى به نام حسين‏بن على علي
نگاه کلیسایی به حادثه عاشورا
نگاه کلیسایی به حادثه عاشورا
نگاه کلیسایی به حادثه عاشورا
این که آمدن سیدالشهدا علیه السلام به کربلا و کشته شدن آن حضرت، وظیفه ای اختصاصی برای شخص اباعبدالله علیه السلام بود تا به برکت آن مردم نجات پیدا کنند و به بهشت بروند، دیدگاهی باطل و اعتقادی غیرقابل پذیرش است. این که عده ای مرتکب گناه شوند و بعد ما به شخصی
مسیر کاروان اسرای کربلا + نقشه تحقیقی
مسیر کاروان اسرای کربلا + نقشه تحقیقی
مسیر کاروان اسرای کربلا + نقشه تحقیقی
بر این اساس کاروان اسیران، در بازگشت از شام، قطعا این مسیر را پیموده اند و چنانچه در ضمن حرکت، به کربلا هم رفته باشند، مسیرِ بسیار طولانى ترى را سپرى کرده اند. حرکت پُررنج خانواده امام علیه السلام و همراهان، از مدینه آغاز شد و به مدینه نیز ختم گردید و حدّ
سرّ زیارت حسین علیه السلام
سرّ زیارت حسین علیه السلام
سرّ زیارت حسین علیه السلام
بودند بزرگانى که وقتى سلام مى‏کردند جوابش را مى‏شنیدند. بیچاره ما که کر و کوریم. اگر بخواهیم از این زیارت‌ها درست استفاده کنیم، باید این اعتقادهامان را جدى بگیریم. باید باور کنم که واقعاً اینجا کسى هست که مرا مى‏بیند و صداى مرا مى‏شنود. باید اجازه بدهند ت
اربعين، ستون عصاره عترت
اربعين، ستون عصاره عترت
اربعين، ستون عصاره عترت
رسالت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تعلیم کتاب و حکمت از یک سو و تزکیهٴ نفوس مردم از سوی دیگر بود تا هم جاهلان را عالم نماید و هم گمراهان را هدایت کند و در نتیجه، جهل علمی و جهالت عملی را از جامعه جدا سازد. همین دو هدف در متن زیارت اربعین سالار شهید
فنّ رثاء
فنّ رثاء
فنّ رثاء
در منابع عامه و خاصه آمده است: جریان شهادت امام حسین علیه السلام در حدود بیست مورد به پیامبر گفته شد، که رسول خدا صلی الله علیه وآله پس از شنیدن آن سوگواری کردند.
آنچه زینب علیهاالسلام کرد
آنچه زینب علیهاالسلام کرد
آنچه زینب علیهاالسلام کرد
مردم خوارج را وسیله هرج و مرج می‌دانستند. از اين رو، ممكن نبود كسی خوارج را دوست بدارد. وقتی گفته می‌شد خوارج، همه‌چیز پایان‌یافته تلقی می‌شد. این سخن وسیله تبلیغات و پنهان‌کاری و دور ساختن مناقشه از مراکز اسلامی بود. اما زینب علیهاالسلام این توطئه‌ها را
وادى به وادى تا گمشده
وادى به وادى تا گمشده
وادى به وادى تا گمشده
چهل روز از خاموشى لب هاى عطشناک مى گذرد و اکنون وارثان آن داغ را باید که منادى حق شوند. خاطره اى تلخ، روى دست تاریخ شعله مى کشد و حرف هاى ناگفته، گلوى لحظه ها را در هم مى فشارد. اکنون باید پیراهن چاک چاک خورشید را علم کرد، تا قلب ها را بسوزاند، تا چشم ها
سلام بر اربعین
سلام بر اربعین
سلام بر اربعین
ایستادم، برادر؛ همان‏گونه که سزاوار خواهر چون تویی است. ایستادم؛ سربلند، در اوج شکستگی. ایستادم و یک به یک پرده‏های نیرنگشان را چون تار عنکبوتی سست، پاره کردم. ایستادم و مصیبت حنجره‏های خشک را به گوش‏های غفلت‏زده رساندم. ایستادم و چشم‏های کور را به سوخ
جاى رقیه خالى
جاى رقیه خالى
جاى رقیه خالى
نیست که روى خاک تشنه بیفتد و یاد عموى سقا، سینه اش را بخراشد. دخترک نازنین حسین، کبوتر سپید «ارجعى» را زودتر از دیگران دید و به دنبالش پرید... و چه خوب! حالا که کاروان، به نقطه صفر زمین برگشته، نیست که از غصه نبودن بابا، دوباره دق کند!
به راستی اینان کیستند؟!
به راستی اینان کیستند؟!
به راستی اینان کیستند؟!
اینان وارثان کربلایند، چراکه کربلا در کربلا پایان نیافت؛ در دشت طَف شعله کشید و در کوفه و شام، در میان هیاهوی مردم و صاعقه کلامِ زنی علی تبار، زنی علی وار، آتش به خرمن ظلم افکند. اکنون از کوفه تا شام و از شام تا هر شامی دیگر، صلای آن زن علی وار، طلیعه صبح