تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی پاند کیک پرتقال

قبل از شروع به کار کره رو از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسه و نرم بشه.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 پاند کیک پرتقال

مواد اولیه:

کره 150 گرم
آرد سفید 200 گرم
شکر 170 گرم
تخم مرغ 4 عدد
نمک 1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
رنده پوست پرتقال 1 قاشق مرباخوری
آب پرتقال تازه 1/2 پیمانه

روش تهیه:

قبل از شروع به کار کره رو از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسه و نرم بشه. فر رو روی 185 درجه سانتیگراد تنظیم و گرم می کنیم. آرد رو به همراه نمک و بکینگ پودر با هم مخلوط کرده و دو تا سه بار از الک رد می کنیم. کف قالب پاند کیک رو با کاغذ روغنی می پوشونیم و فعلاً کنار قرار میدیم.
حالا برای شروع کار، کره رو داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و بعد شکر رو بهش اضافه می کنیم و با با هم زن برقی برای مدت 5 دقیقه می زنیم تا کاملاً با هم مخلوط شده و رنگش کم کم روشن و سفید بشه.
سپس تخم مرغ ها رو یکی یکی به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم و هر بار 1 دقیقه با همزن به زدن ادامه میدیم.
حالا نوبت افزودن آب پرتقال تازه هست. اگر شرایطی بود که پرتقال تازه در دسترسمون نبود، می تونیم از همین مقدار شربت پرتقال یا آب پرتقال های آماده استفاده کنیم.
همونطور که توی دستور اومده برای تهیه این کیک به رنده پوست پرتقال هم نیاز داریم به این صورت که پوست پرتقال رو با کمک رنده پوست نارنجی رنگ پرتقال رو رنده میکنیم و دقت می کنیم تا لایه زیرین و سفید رنگ رو رنده نکنیم چون باعث تلخی و طعم ناخوشایند در کیکمون خواهد شد.
رنده پوست پرتقال رو هم اضافه کرده و یک دقیقه دیگه مخلوط رو هم میزنیم تا کاملاً یکدست بشه.
سپس در مرحله آخر، مخلوط آرد رو در چند مرحله به مخلوطمون اضافه می کنیم و با کمک لیسک یا همزن دستی، هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط بشن و ما یک خمیر یکدست به دست بیاریم.
حالا خمیر رو داخل قالب ریخته و سطحش رو صاف می کنیم و بعد اون رو داخل فری که از قبل گرمش کرده بودیم قرار داده و برای 45 تا 50 دقیقه زمان میدیم تا کیک بپزه. بعد از تست کردن کیک با خلال چوبی و اطمینان از پخت، قالب رو از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار میدیم تا خنک بشه.
حدوداً نیم ساعت اجازه میدیم تا کیک خنک شده و بعد با کمک یک چاقوی تیز، لبه های کیک رو از قالب جدا کرده و بعد روی ظرف مورد نظرمون بر می گردونیم. برای تزئین هم کمی پودر قند رو روی کیک الک کرده و از چند برش پرتقال استفاده می کنیم و بعد پاند کیک رو برش زده و سرو می کنیم.
منبع: دونفره
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.