تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی رنگینک لقمه ای

برای تهیه رنگینک اول از همه خرماهاشو حاضر میکنیم به این صورت که خرما رو پوست کنده بازش میکنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رنگینک لقمه ای

مواد اولیه:

۲ پیمانه آرد گندم
۲۰۰ گرم کره
۴۵۰ گرم خرما
۸۰ گرم گردو
۱/۲ قاشق مرباخوری پودر دارچین
۱/۲ قاشق چایخوری پودر هل

روش تهیه:

برای تهیه رنگینک اول از همه خرماهاشو حاضر میکنیم به این صورت که خرما رو پوست کنده بازش میکنیم و هسته اش رو در میاریم و بعد داخلش یک چهارم از یک گردو رو میذاریم و دوباره میبندیمش. اینکه از چه مقدار خرما استفاده میکنیم بسته به اندازه ظرفمون داره و مقدار خرما باید قدری باشه که سطح ظرف رو پر کنه.
حالا کره رو داخل ماهیتابه میریزیم اجازه میدیم تا با حرارت ملایم آب بشه ولی باید دقت کنین که اصلا نباید جوش بزنه چون فوری میسوزه و بد طعم میشه.
بعد آرد گندم که ترجبحا بهتره الک کرده باشیم تا گوله نباشه رو به کره که آب شده اضافه کرده و با حرارت ملایم تفت میدیم تا خامیش بره و سرخ بشه. حالا دیگه کم کم آرد هم سرخ شده و رنگشم تیره شده.
پس شعله رو خاموش میکنیم و حدود دو سه دقیقه به مخلوط آرد اجازه میدیم تا از حرارت زیادش بیوفته و بعد دارچین و هل رو اضافه کرده مواد رو خوب با هم مخلوط میکنیم. حالا مخلوطمون حاضره.
حالا نصف ظرف مورد نظرمون رو با مخلوط آردیمون پر کرده و بعد خرماهارو مثل تصویر داخل ظرف میچینیم. بهتره کف قالب رو با یه کاغذ روغنی بپوشونیم تا بعدا رنگینک راحت تر از قالب دربیاد.
در نهایت باز هم مابقی مخلوط آرد رو روی خرماها میریزم تا روی خرماها کاملا پوشیده بشه.
حالا باید رنگینک رو داخل یخچال بذاریم تا خودشو بگیره و آخر سرم از یخچال درش میاریم و مثل تصویر با چاقو برش میزنیم. حالا رنگینک ما حاضره و آماده نوش جون کردن با یه فنجون چای داغ.
منبع: دونفره
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.