تبیان، دستیار زندگی

کارگروه تامین مواد اولیه صنوف کیف، کفش و طلا تشکیل می شود

همیشه تصمیم گیری ها برای اتاق اصناف وقتی پشت درهای بسته انجام شده با شکست همراه بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 کارگروه تامین مواد اولیه صنوف کیف، کفش و طلا تشکیل می شود
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، قاسم نوده فراهانی روز پنجشنبه در نشست کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک در تهران افزود: مقدمات تشکیل کارگروه تامین مواد اولیه لوازم یدکی و طلا اینک به انجام رسیده است و زمانی که به مرحله نهایی برسد آن را به مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهیم کرد.

کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک در تهران با همکاری هیات امنای بازار، اتحادیه، اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت اواخر شهریورماه امسال تشکیل و دبیر آن با حکم رئیس سازمان صنعت استان تهران مشغول به فعالیت شد.

در جلسه امروز کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک حواله پارچه جین با قیمت 39 هزار و 600 تومان به تولیدکنندگان ارائه و اعلام شد.



این اتحادیه تهیه و تامین مواد اولیه تولیدکنندگان حوزه پوشاک را با قیمت مناسب (زیر نرخ بازار) پیگیری می کند.

نوده فراهانی در ادامه سخنان خود در جلسه امروز با بیان اینکه از ظرفیت های اتاق اصناف می توان در حوزه های مختلف بهره کافی برد اظهارداشت: ماحصل فعالیت های اصناف تشکیل اولین کارگروه در حوزه پوشاک بود که فعالیت های بسیار خوبی در تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای تولیدکنندگان انجام داده است.

وی با بیان اینکه حل مشکلات صنوف از طریق بزرگان صنف و معتمدان را دنبال می کنیم بیان کرد: مشکلات باید در کارگروه مطرح و مورد کارشناسی قرارگیرد تا بتوانیم از طریق بهبود وضعیت اقتصادی، نگرانی ها و مشکلات مردم را کاهش دهیم.

رئیس اتاق اصناف تهران همچنین از جمله اهداف اصلی این نهاد را نظارت بر قیمت ها برشمرد.

ابراهیم درستی نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران نیز در این نشست گفت: همیشه تصمیم گیری ها برای اتاق اصناف وقتی پشت درهای بسته انجام شده با شکست همراه بوده است.

وی بر تسریع در ترخیص کالاها در گمرگ و نیز اقدامات حمایتی بانک مرکزی از تولیدکنندگان و اصناف تاکید کرد.

درستی با بیان اینکه دنبال افزایش شفافیت در فعالیت های اتحادیه ها هستیم گفت: تولیدکنندگان ارز مورد نیاز خود را نباید از طریق دلالان دریافت کنند بلکه ارز نیمایی( سامانه تامین ارز برای تولیدکنندگان از طرف بانک مرکزی) تامین شود وگرنه با اختلاف قیمت 15 درصدی مواجه خواهیم شد.

برپایه اعلام مسئولان، هشت هزار اتحادیه، 400 اتاق اصناف و افزون بر سه میلیون نفر جمعیت صنفی فعال در کشور برآورد شده است.

در جلسه امروز کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک حواله پارچه جین با قیمت 39 هزار و 600 تومان ( 20 هزارتومان زیر نرخ بازار) به تولیدکنندگان ارائه و اعلام شد که در هفته های آتی نیز پارچه های پیراهنی، شلواری و ... نیز به آنها تحویل خواهد شد.
منبع: خبرگزاری ایرنا