تبیان، دستیار زندگی

باریکانی خبر داد:

۵۴ دفتر خدمات مسافرت هوایی لغو و ۱۳۷ دفتر تعلیق شدند

مدیرکل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از لغو ۵۴ مجوز و تعلیق مجوز ۱۳۷ دفتر خدمات مسافرت هوایی و ۳۱۰ سایت غیر مجاز در شش‌ماهه ابتدای امسال خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
۵۴ دفتر خدمات مسافرت هوایی لغو و ۱۳۷ دفتر تعلیق شدند

 مدیرکل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از لغو ۵۴ مجوز و تعلیق مجوز ۱۳۷ دفتر خدمات مسافرت هوایی و ۳۱۰ سایت غیر مجاز در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد.

علی‌اصغر باریکانی(مدیرکل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری) اظهارداشت: در بازرسی‌های مستمر و موردی کار‌شناسان دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی تهران و سایر شهرستان‌ها مواردی از جمله عدم تمدید ضمانت‌نامه، عدم احراز شرایط راه اندازی پس از تعلیق در مدت تعیین شده و از همه مهم‌تر عدم توجه به اخطار‌ها و دستورالعمل‌های سازمان منجر به لغو و تعدیل تعدادی از دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی شد.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین امسال تخلفات ۵ مورد از دفا‌تر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شدند، افزود: در شش ماهه امسال تعداد ۳۱۰ سایت فروش غیرمجاز بلیت با معرفی سازمان هواپیمایی کشوری به مراجع ذی‌صلاح فیلتر شد.

مدیرکل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: به ۵۴ مورد شکایت از طریق سامانه شهرراه، ۱۸ مورد شکایت مربوط به سازمان بازرسی، ۱۶۰۵ مورد شکایت در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری، ۱۵۸۲ شکایت به صورت حضوری و ۶۳۳۰ شکایت به صورت تلفنی رسیدگی شده است.

باریکانی همچنین به مسافران توصیه کرد: برای خرید بلیت از طریق منابع معتبر اعم از دفا‌تر و سایت‌های دارای مجوز که لیست آن‌ها روی پرتال سازمان قابل دسترسی است اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه شکایت موضوع را از طریق سامانه حقوق مسافر به این سازمان اعلام کنند.

منبع : خبرگزاری ایلنا