تبیان، دستیار زندگی

قراردادهایی بیش از ۵میلیارد تومان برای موزه هنرهای معاصر تهران

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه روند شفاف سازی فعالیت‌های خود برای اولین بار فهرست قراردادهای با مبالغ بالای متوسط در شش ماه نخست سال ٩٧ را منتشر کرد. در این راستا قرادادهایی که بدون برگزاری مناقصه برای موزه هنرهای معاصر تهران منعقد شده نیز، وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
قراردادهایی بیش از ۵میلیارد تومان برای موزه هنرهای معاصر تهران

 پروژه بهسازی موزه هنرهای معاصر تهران در اردیبهشت ماه سال ۹۷ آغاز شد. در ابتدا مدیران وقت مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر پیش‌بینی کرده بودند که این پروژه ظرف چهار تا پنج ماه به پایان می‌رسد؛ اما در این زمانبندی دو نکته محاسبه نشده بود: نخست اینکه برنامه زمانبندی حدسی بوده و مدیریت پروژه و جبهه‌های کاری در آن لحاظ نشده بود و دوم پیش‌بینی مالی پروژه که در این مدت دچار نوسانات شد.

 هادی مظفری (مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی) درباره روند بازسازی موزه هنرهای معاصر عنوان کرده بود: بعد از گذشت ۱۴۰ روز کاری از پروژه، حدود۴۰ درصد در پروژه پیشرفت داشتیم، باتوجه به شناسایی که از حوزه‌های کاری و جبهه‌های مختلف داشتیم متوجه شدیم پروژه بهسازی موزه هنرهای معاصر تهران حداقل به یک سال زمان نیاز داریم. چون پروژه از اردیبهشت ۹۷ آغاز شده بود طبیعتاً در اردیبهشت ۹۸ پروژه به پایان خواهد رسید.

در این راستا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه روند شفاف‌سازی فعالیت‌های خود برای اولین بار فهرست قراردادهای با مبالغ بالای متوسط در شش ماه نخست سال ٩٧ را منتشر کرد. در فهرست اخیر که در فایل PDF قابل دسترسی است، ٢٣ عنوان قرارداد بالای متوسط از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور٩٧، به همراه تاریخ و مبلغ آن منتشر شده است.

بر این اساس قراردادهایی که در حوزه تجسمی منعقد شده است رقمی حدود ۵۵۶۰۴ میلیون ریال (برابر با ۵۵۶۰۴۰۰۰۰۰ تومان) برای تعمیر و تجهیز و تهیه سیستم دوربین مداربسته موزه هنرهای معاصر را نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید؛ حوزه ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی قرادادی به مبلغ ۵۷۲۳ میلیون ریال، تهیه و فروش سیستم دوربین مداربسته جهت موزه هنرهای معاصر تهران را به شخص حقیقی داده است البته نحوه ارجاع این قرارداد براساس ترک‌ تشریفات‌ مناقصه‌ (در مواردی‌ که‌ انجام‌ مناقصه‌ براساس‌ گزارش‌ توجیهی‌ دستگاه‌ مناقصه‌گزار به ‌تشخیص‌ یک‌ هیأت‌ سه‌نفره‌ مرکب‌ از مقامات‌ مذکور در ماده‌ (۲۸) این‌ قانون‌ میسر نباشد، می‌توان‌ معامله‌ را به‌ طریق‌ دیگری‌ انجام‌ داد و در این‌ صورت‌ هیأت‌ ترک‌ تشریفات‌ مناقصه ‌با رعایت‌ صرفه‌ و صلاح‌ دستگاه‌ ترتیب‌ انجام‌ این‌ گونه‌ معاملات‌ را با رعایت‌ سایر مقررات ‌مربوط‌ در هرمورد برای‌ یک‌ نوع‌ کالا یا خدمت‌ تعیین‌ و اعلام‌ خواهد نمود) ارائه شده است.

حوزه ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین قرادادی به مبلغ ۴۹۸۸۱ میلیون ریال بابت اجرای تعمیر، بهسازی و تجهیز ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران با شخص حقیقی امضا کرده است که ارجاع این قرارداد بدون برگزاری مناقصه انجام شده است.

جدول قراردادها


منبع : خبرگزاری ایلنا