تبیان، دستیار زندگی
هفته چهارم لیگ برتر با توقف سپاهان و سایپا به پایان رسید .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج هفته چهارم لیگ برتر

نتایج هفته چهارم لیگ برتر

هفته چهارم لیگ برتر با توقف سپاهان و سایپا به پایان رسید .

تیم فوتبال سایپا تهران در هفته‌ی چهارم لیگ برتر فوتبال كشور مقابل ذوب آهن اصفهان متوقف شد.

تیم‌های سایپا تهران و ذوب‌آهن اصفهان در كرج به مصاف یكدیگر رفتند كه تیم سایپا تهران با تساوی 1 بر 1 مقابل ذوب آهن اصفهان متوقف شد. در این دیدار تیم سایپا بازی را بهتر آغاز کرد و توانست میانه میدان را از تیم جوان ذوب آهن بگیرد .

در شرایطی که سایپا بازی را بهتر اداره می کرد این ذوب آهن بود که روی یک ضد حمله توسط خلعتبری به گل رسید تا تیم علی دایی در ورزشگاه خانگی خود عقب بیفتد . سایپا با دریافت گل حملات زیادی را روی دروازه ذوب آهن ترتیب داد تا یک ضربه پنالتی نصیب نارنجی پوشان شود اما این پنالتی را ابراهیم صادقی به هدر داد.

در نیمه دوم ذوب آهن یک بازیکن خود را از دست داد تا 10 نفره به بازی ادامه دهد . سایپا نیز که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت  حملات زیادی را روی دروازه ذوب آهن ترتیب داد تا بالاخره بر روی یک کاشته تاوسط صادقی به گل برسد . سایپا با این تساوی همچنان در رده های پایین جدول باقی ماند .

فیروز مغلوب فرهاد شد

در دیگر دیدار این هفته نیز تیم فوتبال استقلال اهواز با نتیجه 2 بر 1 مغلوب میزبان خود مس كرمان شد.

فیروز کریمی در ادامه ناکامی های خود این بار در برابر مس کرمان تن به شکست داد تا همچنان تیمش بدون برد در جدول باقی بماند . در ابتدای این دیدار ابتدا دو تیم اقدام به محک همدیگر کردند و احتیاط شرط اول دو تیم بود .

در ادامه کار تیم مس روی پاس روح الله رضایی ، علی مولایی صاحب توپ شد و توانست روی شوت زیبا تیم مس را پیش بیاندازد تا دو تیم با همین نتیجه به رختکن بروند .

در نیمه دوم این اهوازی ها بودند که خیلی زود در دقیقه 55 روی یک حرکت عمی توسط کمایی به گل تساوی رسیدند تا بازی دوباره از نو شروع شود .

در ادامه کار دو تیم بازی زیبایی را انجام دادند تا اینکه کرمانی ها  روی ضربه کاشته از 25 دروازه استقلال را باز کردند  تا اولین 3 امتیاز را دشت کنند . با این پیروزی هواداران کرمانی به روند رو به رشد تیمشان امیدوار شدند . مس با این پیروزی به رتبه 9 جدول صعود کرد .

تساوی برق وپاس در شیراز

در شیراز دو تیم برق و پاس به مصاف هم رفتند که هر دو از 3 بازی گذشته خود صاحب 6 امتیاز بودند و  امتیازات این دیدار برای هر دو تیم حائز اهمیت بود. درحالى كه بازى هنوز به طور كامل شكل نگرفته بود، تیم وینكو به گل رسید تا برقى ها براى جبران گل خورده در دیدار خانگى، حمله را در دستور كار خود قرار دهند ولى ضد حملات همدانى ها از حملات برق قوى تر و جدى تر بود و این تیم را مجبور به عقب نشینى كرد. . با شروع نیمه دوم بار دیگر این میزبان شیرازى بود كه چهره اى برتر را از خود به نمایش گذاشت برقى ها كه براى فرار از شكست خانگى به دنبال، راهى براى گلزنى بودند حمله دیگرى را تدارك دیدند و پس از آنكه ضربه سر فرید عابدى با برخورد به مدافعان پاس برگشت خورد، همین بازیكن مجدداً و با یك ضربه زمینى توپ را وارد دروازه كرد، آن هم در حالى كه دروازه بان پاس خروجى اشتباه داشت. همین یك گل كافى بود تا برق و یاورى از دیدار خانگى خود یك امتیاز بگیرند، گرچه اگر كمى خوش شانس تر بودند مى توانستند با امتیازات كامل میدان را ترك كنند.

پگاه باز هم به گل نرسید

دو تیم قعر نشین جدول در ورزشگاه تازه تاسیس سردارجنگل هر چه زدند به در بسته بود تا هر دو تیم اولین امتیازات خود را دشت کنند . این دیدار در برابر دیدگان مرد شماره یک ورزش ایران مهندس علی آبادی برگزار شد و حضور رییس سازمان  تربیت بدنی نیز نتوانست باعث شود تا این بازی زیبا شود و تماشاگران یک بازی سرد و کسل کننده را شاهد بودند . در این دیدار دو پگاخ نتوانست از شرایط میزبانی خود نهایت استفاده را ببرد و سیاه جامگان مشهدی نیز به نتیجه تساوی راضی بودند . با این تساوی دو در جدول رده بندی تغییری نکردند .

توقف سپاهان توسط راه آهن

راه آهن نوار بردهاى سپاهان را در فولادشهر قطع كرد. وقتى محمود كریمى در دقیقه ۳۳ گل دوم را وارد دروازه راه آهن كرد این تصور به وجود آمد كه سپاهان چهارمین برد خود را به دست مى آورد .

بازى هفته چهارم درحالى برگزار مى شد كه میثاقیان درصورت تجربه سومین شكست متوالى وضعیت خطرناكى روى نیمكت راه آهن پیدا مى كرد اما ۲ گل زیبا ناجى سرمربى شد و به لوكا و شاگردانش كه فكر مى كردند كار آسانى در آستانه دیدار با كاوازاكى مقابل راه آهن دارند اجازه نداد ۱۲ امتیازى شوند.

سپاهانى ها بیشتر به بازى هفته چهارم به چشم یك دیدار تمرینى و تداركاتى براى مرحله یك چهارم لیگ قهرمانان نگاه مى كردند و همین موضوع نیز باعث شد نتوانند روند پیروزى هاى خود را ادامه دهند.

در این دیدار و در دقیقه ۱۸ ضربه عباس محمدى با اشتباه ابراهیم كریمى مستقیماً به محمودكریمى رسید و او هم بدون درنگ توپ را به دروازه رساند. در دقیقه ۳۳ هم محمود كریمى با پاس بنگر گل دوم خود و سپاهان را به ثمر رساند.

بعد از گل دوم انگار تازه شاگردان میثاقیان بیدار شدند و سپاهان هم خیلى زود به فكر حفظ نتیجه افتاد.پاس عمقى احمد جمشیدیان با اشتباه مدافعان به محمد رسید او هم با یك ضربه زیبا دروازه سپاهان را باز كرد تا بازى ۲- یك در نیمه اول به پایان برسد.

راه آهنى ها از همان شروع نیمه دوم روى دروازه میهمان فشار آوردند تا بعد از ۶ دقیقه میختاریان روى پاس نورمحمدى توپ را به زیر طاق دروازه محمدى بدوزد و بازى را به تساوى بكشاند. بعد از تساوى راه آهن به خوبى بازى را در خانه حریف حفظ كرد تا با یك امتیاز اصفهان را ترك كند.