تبیان، دستیار زندگی

سیدعباس صالحی:

زیرساخت‌های لازم برای توسعه روابط فرهنگی با روسیه فراهم است

وزیر ارشاد در فرودگاه شرمتیووا گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای توسعه مبادلات فرهنگی میان تهران و مسکو فراهم شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
یرساخت‌های لازم برای توسعه روابط فرهنگی با روسیه فراهم است

سیدعباس صالحی که برای شرکت در همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ امروز پنجشنبه وارد مسکو پایتخت روسیه شد، افزود: کمیته فرهنگی که به عنوان زیر مجموعه ای از کمیسیون همکاری های ایران و روسیه شکل گرفته فرصت جدیدی را برای توسعه روابط فرهنگی دو کشور بوجود آورده است. 

وی ابراز امیدواری کرد این سفر و گفت وگوهایی که در پی آن با مقام‌ها و چهره‌های فرهنگی روسیه خواهد داشت به تحقق رویدادهای تازه در حوزه فرهنگی دو کشور منجر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های کاری خود در این سفر، اعلام کرد: ایران و روسیه روابط قدیمی و کهنی دارند و در دهه‌های اخیر نیز همواره روابط جدیدی میان دو طرف تعریف شده و براساس آن، موافقتنامه‌ها و تبادلات فرهنگی خوبی میان دو کشور به امضا رسیده است.

صالحی یادآور شد: شرکت در همایش بین‌المللی فرهنگی سن پترزبورگ فرصت مناسبی است تا از نزدیک با وزیر فرهنگ روسیه، سایر مقامات و صاحبنظران فرهنگی این کشور و سایر کشورها دیدار و گفت وگو کنیم.

وی با بیان اینکه دیدارهایی با صاحب‌نظران و متفکران جریان ایرانشناسی در روسیه که سابقه ای کهن در شهر سن‌پترزبورگ دارند، خواهد داشت، اظهار داشت: تبادل‌نظر و گفت‌وگو میان دو طرف می‌تواند منجر به گسترش بیش از پیش روابط شود.

گفتنی است، هفتمین همایش بین‌المللی فرهنگی سن پترزبورگ تا ساعاتی دیگر به مدت سه روز و با حضور وزرای فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان، مقام‌های ارشد سیاسی، نمایندگان سازمان های بین المللی در حوزه فرهنگ و فعالان و اساتید سرشناس از سرتاسر جهان در پایتخت فرهنگی روسیه آغاز می شود. 

 این همایش دارای ۱۵ بخش مختلف از جمله آموزش، توریسم، سینما، هنر و موزه شناسی است.

منبع : خبرگزاری ایلنا