تبیان، دستیار زندگی

آغاز پاییزه کتاب؛ ۲۴ آبان در استان‌ها، ۲۶ آبان در تهران

معاون فناوری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب از برگزاری چهارمین دوره پاییزه کتاب همزمان با بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
آغاز پاییزه کتاب؛ ۲۴ آبان در استان‌ها، ۲۶ آبان در تهران

 به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛ آزاده نظربلند - معاون فناوری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب - با اشاره به برگزاری دهمین دوره یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها در هفته کتاب گفت: طرح پاییزه کتاب با شعار «حال خوش خواندن در پاییزه کتاب» دهمین گام در راستای اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌هاست که از ٢٤ آبان‌ماه در شهرستان ها و از ٢٦ آبان ماه در تهران آغاز خواهد شد و تا ٤ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: تاکنون در این طرح ٥٦٩ کتابفروشی مورد تایید قرار گرفته‌اند. البته با توجه به ادامه ثبت‌نام کتاب‌فروشان تهرانی ثبت نام همچنان ادامه دارد.

بر اساس طرح پاییزه کتاب، هر فردی می‌تواند صرفاً با ارائه کارت ملی به کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب به میزان یک میلیون ریال کتاب خریداری کند. همچنین به منظور حمایت از نویسندگان نیز تخفیف کتاب‌های تالیفی ۲۵ و کتاب‌های ترجمه ۱۵ درصد خواهد بود.

گفتنی است؛ بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه با مشارکت بیش از ۶۰ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان