تبیان، دستیار زندگی

طرح مشکلات فروشندگان صنف اسباب‌بازی در جشنواره

اتحادیه‌ی صنف خزاری‌فروشان، در نشستی از فروشندگان و وارد کنندگان اسباب‌بازی دعوت کرد تا ضمن حضور در جشنواره اسباب‌بازی به طرح مسایل و دغدغه‌های خود در حاشیه‌ی این رویداد فرهنگی بپردازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 طرح مشکلات فروشندگان صنف اسباب‌بازی در جشنواره
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صبح روز 22 آبان سیدحسین دکمه‌چی رییس این اتحادیه ضمن حضور در بین فروشندگان و واردکنندگان اسباب‌بازی به تشریح برنامه‌های این اتحادیه در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری پرداخت.

وی ضمن اعلام شکل‌گیری کارگروه اسباب‌بازی در این صنف به ضرورت نگاه روان‌شناختی و پرورشی به اسباب‌بازی‌ها و اشاعه‌ی این نوع نگاه پرداخت: «از آنجا که باید نگاه جامعه نسبت به این ابزار تغییر کند و صرفا به عنوان کالایی جنبی به آن نگاه نکنیم فعالیت‌هایی را با مشارکت دستگاه‌های دولتی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کردیم. در همین راستا با مشارکت دبیر گروه پژوهش رسته‌ی اسباب‌بازی و کارشناس این کارگروه فعالیت‌هایی قابل توجه را در جشنواره‌ی اسباب‌بازی خواهیم داشت.»

مهرداد کریمی، عضو هیئت مدیره‌ی اتحادیه صنف خرازی‌فروشی‌ها دیگر سخنران این نشست بود. دبیر گروه پژوهش رسته‌ی اسباب‌بازی گفت: «در روزهای این جشنواره نشست‌های متعددی برگزار خواهد شد که ضمن حضور در آن‌ها امکان طرح مسایل و دغدغه‌های فروشندگان اسباب‌بازی فراهم می‌آید. یکی از این موارد طرح مساله‌ی عدم واردات و موانع پیش روی آن خواهد بود.»

این کارشناس روان‌شناسی ادامه داد: «اگرچه تنها یکی از نشست‌های علمی جشنواره با مشارکت کامل اتحادیه‌ی صنف ‌خزاری‌فروشان برگزار می‌شود، با این حال حضور روان‌شناسان و متخصصان در دیگر نشست‌ها نیز منجر به طرح مسایلی در حوزه‌ی مشتری‌مداری، وفاداری مشتریان و... خواهد بود. بنابراین از تمام اعضای این اتحادیه دعوت می‌کنیم تا در روزهای این جشنواره ضمن بازدید از بخش تخصصی و غرفه‌های مرتبط در نشست‌های آن نیز حضور یابند.»

بر اساس این گزارش، فاطمه ابراهیمی کارشناس اسباب‌بازی دیگر سخنران این نشست بود. وی به تشریح فعالیت‌های اتحادیه‌ی صنف ‌خزاری‌فروشان در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی پرداخت. وی در ابتدا ضروری دانست تا به تشریح فعالیت‌ها و لزوم شکل‌گیری کارگروه اسباب‌بازی در این اتحادیه بپردازد: فارغ از مساله‌ی فروش و چالش‌های همیشگی آن این سوال پیش آمد که چه‌طور می‌توان بازار این رسته را رونق بخشید. بگذارید با مثالی این چالش را مطرح کنم. وقتی وارد یک اسباب‌بازی فروشی می‌شویم بسیاری از این کالاها، کالاهایی فردی هستند. کمتر اسباب‌بازی‌هایی هستند که خانواده‌ها را به مشارکت بطلبند. و اگر وجود داشته باشند از سوی فروشندگان تبلیغ نمی‌شوند. علاوه بر مسایل روان‌شناختی این حوزه، فروشندگان تا به حال نقش رسانه‌ها را ایفا نکرده‌اند و نیاز داریم تا تغییرهایی در این روی‌کرد ایجاد کنیم. با همین تفکر بود که ضرورت شکل‌گیری کارگروه مطرح و هم‌زمانی آن با جشنواره اسباب‌بازی سبب تعریف کارگاهی با عنوان «مهارت‌های یک فروشنده اسباب‌بازی!» شد.

این نویسنده و محقق ادامه داد: «در کنار این کارگاه غرفه‌ای 50 متری را در اختیار داریم که پذیرای اعضای صنف خواهد بود. اما برگزاری کارگاه آموزشی برای مادران و حضور مادران و خردسالان زیر 3 سال از فعالیت‌های قابل توجه ما در این روزها خواهد بود. در فضایی دیگر 6 میز و 6 مربی برای آموزش به کودکان و بازی با آن‌ها به اتحادیه اختصاص داده شده و قرار است در اولین حضور خود مشارکتی قابل توجه در این جشنواره داشته باشیم.»

وی بر نقش رسانه‌ها برای انعکاس معضلات رسته‌ی اسباب‌بازی در زمان جشنواره تاکید کرد و گفت: «این رویداد فضایی را فراهم آورده تا در این هفته به بازنشر دوباره‌ی مسایل بپردازیم.»

کریمی در ادامه ضمن تاکید دوباره بر لزوم این حضور گفت: «اگرچه مسوولان از بسیاری از مشکلات با خبر هستند اما بازگویی دوباره‌ی آن‌ها در فضایی که متخصصان این امر حضور دارند می‌تواند تاکید دوباره بر جدی بودن این مسایل باشد تا کارهایی کارشناسانه‌تر برای آن‌ها صورت گیرد.»

آخرین سخنران این نشست عبدالله اسفندیاری بود. معاون اول صنف اتحادیه‌ی خرازی‌فروشان عنوان کرد: «باید نگاهی مشارکتی بین تولیدکنندگان و واردکنندگان اسباب‌بازی صورت بگیرد و جشنواره اسباب‌بازی می‌تواند نقطه آغاز این گفت‌وگو باشد. چرا که هر دو صنف نیازمند «فروش»‌اند و حلقه‌ی واسط این دو فروشندگان خواهند بود. با اتحاد و ارتباط بین رسته‌های مختلف می‌توان به حل این مسایل پرداخت.»

در پایان این نشست حاضران به طرح مسایل خود پرداخته و یکی از دغدغه‌های پیش روی خود را کپی‌برداری تولیدکنندگان از کالای خارجی خواندند.

سخنرانان نشست عنوان کردند که جشنواره اسباب‌بازی فرصتی برای این گفت‌وگو فراهم آورده است تا در فضایی رسانه‌ای به بحث‌های کارشناسانه درباره‌ی آن‌ها بپردازیم.

گفتنی است اتحادیه‌ی صنف خزاری‌فروشان برنامه‌های متنوعی را برای اجرا در بخش ترویجی جشنواره اسباب‌بازی تدوین کرده است.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از 26 تا 30 آبان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

کانال کودک و نوجوان تبیان
تنظیم: شهرزاد فراهانی- منبع: .kanoonnews.ir
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.