تبیان، دستیار زندگی

ساحل خلیج همیشه فارس؛ میزبان جشن آغاز امامت حضرت بقیه الله(عج)

احمد دهباشی از برگزاری جشن بزرگ آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در کنار خلیج همیشه فارس خبر داد و گفت: برپایی خیمه های معرفت در مدارس و برگزاری جشنواره ماسه از دیگر برنامه های ویژه نهم ربیع الاول است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بقیه الله

«احمد دهباشی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان در مورد برنامه های نهم ربیع الاولِ بنیاد مهدی موعود(عج) استان بوشهر، اظهار کرد: از شب شهادت امام حسن عسکری(ع) برنامه های بنیاد آغاز می شود که در این راستا در شب شهادت «سید محمدحسینی»، کارشناس شبکه جهانی ولایت برای سخنرانی در یکی از مساجد بوشهر حضور می یابد. همچنین، در شام شهادت امام یازدهم(ع) (جمعه، ۲۵ آبان) نیز در منطقه جنوبی شهر بوشهر گردهمایی بسیجیان برگزار می شود.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان بوشهر در ادامه گفت: روز شنبه، ۲۶ آبان همزمان با نهم ربیع الاول جشن بزرگی در کنار ساحل خلیج همیشه فارس برگزار می شود. در این مراسم «محمد رازقی پور» و «میثم بهرامی» مدیحه سرایی می کنند ضمن اینکه گروه استندآپ کمدی، گروه رزمی کاران و شمشیربازان نیز اجرای برنامه دارند. همچنین، مسابقات مختلفی را برای سنین مختلف طراحی کرده ایم و علاوه بر این میثاق نامه با امام زمان(عج) نیز همزمان این جشن قرائت می شود.

دهباشی تصریح کرد: علاوه بر این، در حاشیه جشن، چهار غرفه کودک، ایستگاه صلواتی، پرسش و پاسخ مهدوی و ارایه محصولات فرهنگی و تبلیغات فعالیت های بنیاد نیز فعال هستند.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان بوشهر ابراز کرد: در آخرین هفته آبان ماه، نشست هایی با جوانان برگزار می شود، همچنین، جمعه هفته آینده که وارد هفته وحدت می شویم، جشنواره تفریحی فرهنگی «ماسه» را برگزار می کنیم، در این جشنواره افراد طرح های مذهبی را با ماسه می سازند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آنچه که بیان شد، در تعدادی از مدارس شهر بوشهر نیز به مدت دو روز در طول هفته آینده خیمه معرفت ویژه طرح مباحث مهدوی برپا می شود؛ در این طرح حداقل هفت دبیرستان و پنج دبستان به عنوان پایلوت کار فعال می شود.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان بوشهر ابراز کرد: همچنین، طرحی از سوی بنیاد در مدارس اجرا می شود که طی آن ویژگی ها و صفات یاران امام زمان(عج) و منتظران ظهور به زبان کودکانه به بچه ها آموزش داده می شود و به مدت یک هفته ادامه می یابد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، روز شنبه مصادف با نهم ربیع، از افرادی که در طرح مذکور بیشترین امتیاز را آورده اند تقدیر و جوایزی به آنها اهدا می شود، ضمن اینکه برگزیدگان در اردوی مسجد مقدس جمکران نیز حضور می یابند. همچنین، افراد برگزیده می توانند یک روز به عنوان اولیای مدرسه کار مدیریت و نظم مدرسه را در اختیار بگیرند.
 
منبع : خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.