تبیان، دستیار زندگی

هزینه کردن عمر، ایمان و آبرو برای جاه و مقامات دنیوی فانی است

آیت‌الله رشاد گفت: جاه و مقامات دنیوی فانی است و هزینه کردن عمر، ایمان و آبرو برای آن بیهوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
آیت‌الله رشاد

 آیت‌الله علی‌اکبر رشاد در جلسه درس خارج اصول که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) ، با اشاره نصایح امیرمومنان امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، گفت: مانند کسی نباشید که در مقام سخن بسیار ممتاز و اما در عمل به شدت ضعیف است و نسبت به آنچه فانی است رغبت شدید دارد.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه افزود: گاهی برخی افراد برای اموراتی از دنیا نظیر جاه و مقام که حیات نداشته و فانی است همه عمر خود را صرف می‌کنند که آنرا به دست آورند گاهی نه فقط عمر بلکه حتی آبرو یا ایمان خود را به خاطر چنین مسائلی ازدست می دهند، چنین افرادی کم نیستند.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه انسان وقتی رفتارهای خود را تجزیه و تحلیل کند متوجه می‌شود که خود نیز به این بیماری گرفتار است، اظهار داشت: گاهی شخصی خدمات، رفتار، اخلاق، آبرو و دین و ایمان خود را از دست می‌دهد که به ریاست برسد و به عنوان مثال در کشوری رییس جمهور شود.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه افزود: گاهی برخی برای مقامات مهمتر آبرو و ایمان خود را از دست می‌دهند و برخی دیگر برای مسائل جزئی‌تر این کار را انجام می‌دهند در هر صورت امورات دنیا بزرگ و کوچک آن فانی است و هزینه کردن برای آن بیهوده است.

وی با اشاره به مثالی ابراز کرد: برخی برای رسیدن به جایگاه‌های مقدس نظیر مرجعیت تلاش می‌کنند در حالی که رسیدن به این مقام صرفا به عنایت الهی امکان پذیر است و زمانی که به طرق دیگر به دست آید شخص نمی‌تواند نایب حضرت حجت(عج) باشد.

آیت‌الله رشاد در پایان خاطرنشان کرد: برخی برای رسیدن برخی امورات دنیوی چنان تلاش می‌کنند که همه حیات دنیوی واخروی خود را از دست می‌دهد و برعکس نسبت به آنچه جاوید است هیچ تلاشی ندارند در حالی که بسیاری از چیزها در این دنیا می‌تواند به دست آید که حاصل ابدی داشته باشد.

منبع : خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.