تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی اسلایس موکا و پرالین

قبل از اینکه کار تهیه رو شروع کنیم بهتره که کره رو از یخچال بیرون بگذاریم تا با دمای محیط هم دما بشه.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اسلایس موکا و پرالین

مواد اولیه:

کره 150 گرم
روغن مایع کمی برای چرب کردن
آرد نول 1 و 1/2 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
پودر قهوه 4 قاشق چای خوری
شکر قهوه ای 180 گرم
شیر عسل 250 گرم
پرالین 150 گرم

روش تهیه:

قبل از اینکه کار تهیه رو شروع کنیم بهتره که کره رو از یخچال بیرون بگذاریم تا با دمای محیط هم دما بشه، کف قالب مستطیل شکلی به اندازه تقریبی 10 در 12 سانتی متر رو با کاغذ روغنی می پوشونیم و روی کاغذ رو با مقدار کمی روغن به وسیله برس آغشته می کنیم. آرد و بکینگ پودر رو با هم مخلوط و یکی دو بار از الک رد می کنیم، فر رو روی دمای 180 درجه سانتیگرا تنظیم می کنیم. سپس برای شروع کار، ابتدا کراست رو تهیه می کنیم. 50 گرم کره ای رو که داشتیم با 100 گرم از شکر قهوه ای داخل یک کاسه مخلوط می کنیم. سپس با همزن برقی شروع به زدن می کنیم تا کاملاً با همدیگه مخلوط بشن.
2 قاشق از پودر قهوه رو با مخلوط آرد و بکینگ پودر اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.
حالا مخلوط آردی رو به مخلوط کره و شکر قهوه ای اضافه می کنیم و بعد با نوک انگشتامون اون ها رو با هم ورز میدیم تا خمیر یکدستی به وجود بیاد.
خمیر رو در حدی ورز می دیم تا یکدست بشه و حالت منسجمی پیدا کنه.
حالا خمیر به دست اومده رو کف قالب پخش می کنیم و با کمک پشت قاشق اون رو به صورت یکنواخت همه جای قالب پخش می کنیم. حالا قالب رو برای مدت زمان 20 دقیقه داخل فر قرار می دیم تا بپزه.
توی این فاصله فیلینگ رو حاضر می کنیم به این ترتیب که در یک شیرجوش که بهتره نچسب باشه، شیر عسلی رو به همراه مابقی شکر قهوه ای و قهوه و بقیه کره می ریزیم و روی شعله ملایم قرار میدیم و با هم مخلوطشون می کنیم.
اجازه میدیم مخلوط به جوش بیاد سپس برای 10 دقیقه مخلوط کاراملی رو به هم میزنیم تا کم کم قوام بیاد و به غلظت برسه. موقع هم زدن خیلی مراقب باشین چون سس ممکنه به اطراف پاشیده بشه و خیلی داغ باشه.
بعد از زمان داده شده و وقتی مخلوط به غلظت مناسب رسید فیلینگ رو کنار میذاریم تا برای 30 دقیقه خنک بشه.
بعد از خنک شدن فیلینگ، پرالین رو که از قبل تهیه کردیم رو به فیلینگ موکامون اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.
بعد از پخت کراست و خارج کردنش از فر، فیلینگ موکا و پرالین رو روی کراست می ریزیم و به صورت یکنواخت پخشش می کنیم. سپس مجدداً قالب رو برای 10 تا 12 دقیقه دیگه داخل فر قرار میدیم تا همراه هم بپزن.
بعد از این مدت قالب رو از فر خارج می کنیم و اجازه میدیم تا حدوداً نیم ساعت بگذره و شیرینی خنک بشه، سپس به صورت اسلایس های مستطیل شکل برش می زنیم و از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظرمون برای سرو کردن سرو می کنیم. برای نگهداری هم می تونیم اسلایس ها رو برای 3-4 روز در ظرف درب دار و در جای خشک و خنک نگهداری کنیم.
منبع: دونفره
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.