تبیان، دستیار زندگی

حال و هوای سامرا در آستانه شهادت امام حسن عسکری (ع) + عکس

در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) جمعی از زائران و مجاوران با حضور در سامرا و حرمین امامین عسکریین (ع) به مدیحه‌سرایی و عزاداری می‌پردازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حرمین امامین عسکریین

شهر سامرا در آستانه شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) میزبان عاشقان و زائران حرمین امامین عسکریین (ع) است و جمعی از زائران و مجاروان به منظور زیارت به این شهر مقدس مشرف شدند.

در این روزها شهر سامرا مملو از جمعیت است و خیران و افراد بومی این شهر با نذری‌های مختلف از زائران پذیرایی می‌کنند و محافل عزاداری و مدیحه‌سرایی نیز برپا است.

این امر در حالی است که در سال‌های گذشته به دلیل حملات تروریستی داعش در سامرا و عدم وجود امنیت لازم، زائران به سامرا کمتر مشرف می‌شدند و با مسائل امنیتی مواجه بودند اما اکنون به برکت خون شهدا و تلاش رزمندگان و نیروهای نظامی و مردمی، شهر سامرا در امنیت کامل است و آرامش خوبی در این مکان مقدس برپا است. البته هنوز جای گلوله‌ها و حملات تروریستی تکفیری‌ها و داعش نه تنها در اطراف حرم، در خیابان‌های این شهر دیده می‌شود.

امروز در آستانه شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) پدر حضرت مهدی (عج) شهر سامرا متفاوت‌تر از روزهای گذشته است و زائران با کوله‌باری از غم به سوی حرمین مطهر می‌روند و به زیارت می‌پردازند و در مراسم دعاخوانی و مرثیه‌سرایی شرکت می‌کنند.

در حرم امامین عسکریین (ع) علاوه بر حرم مطهر امام حسن عسکری (ع) و امام هادی (ع)، مرقد نرجس خاتون همسر امام حسن عسکری(ع) و مادر امام زمان(عج) و  حکیمه خاتون دختر امام جواد(ع) نیز قرار دارد که زائران پس از تشرف به حرمین امامین عسکریین (ع) به سرداب این حرم مطهر مشرف شده و به زیارت این دو بانو می‌پردازند.

در ادامه تصاویری از حضور پرشور زائران در حرمین امامین عسکریین (ع) را مشاهده می‌کنید؛

 
حرمین امامین عسکریین

حرمین امامین عسکریین



منبع:خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.