تبیان، دستیار زندگی
رهبر معظم انقلاب تأكید كردند، مجلس خبرگان، میدان قدرت نیست بلكه میدان «معنویت، كار برای خدا و حفظ اصول اساسی انقلاب» است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجلس خبرگان میدان جنگ قدرت نیست

مجلس خبرگان

رهبر معظم انقلاب تأكید كردند، مجلس خبرگان، میدان قدرت نیست بلكه میدان «معنویت، كار برای خدا و حفظ اصول اساسی انقلاب» است.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در دیدار نمایندگان منتخب ملت در مجلس خبرگان، جایگاه و مسئولیت این مجلس را بی نظیر، پرعظمت و بسیار برجسته خواندند و تأكید كردند: مجلس خبرگان، در افكار عمومی، مجلس مردان دین و علم و تقواست و باید به گونه ای عمل كرد كه این اعتبار و حرمت و وزانت، همچنان در عمق جان ملت حفظ شود.

ایشان در آغاز سخنانشان با تجلیل از شخصیت كم نظیر مرحوم آیت الله مشكینی رئیس فقید مجلس خبرگان، خاطرنشان كردند: ریاست آن روحانی پارسا برمجلس خبرگان، حقاً مایه اعتبار و وزانت این مجلس بود و ضایعه فقدان ایشان، كاملاً احساس می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، مرحوم آیت الله مشكینی را مصداق فرمایشات امیرمؤمنان درباره عالمان متقی و پرهیزگار دانستند و افزودند: بی توجهی به دنیا، شجاعت، صراحت، زمان شناسی و عمل به وظیفه از جمله خصوصیات آن عالم ربانی بود و آن فقید سعید از عمق روح و جان خود در خدمت اسلام و انقلاب قرار داشت و ما امروز به این ویژگی ها و خصوصیات نیاز مبرمی داریم.

رهبر انقلاب اسلامی انتخاب یك هیئت رئیسه خوب را در اجلاس اخیر خبرگان، حركتی انصافاً خوب و همراه با متانت و وزانت دانستند و افزودند: با اینكه دشمنان مایل نبودند موقعیت مجلس خبرگان در افكار عمومی حفظ شود اما خبرگان مجموعه ای از سابقون انقلاب را برای اداره و مدیریت این مجلس انتخاب و وزانت خود را حفظ كرد.

ایشان انتخاب، حفظ و استمرار رهبری نظام را مهمترین علت جایگاه بسیار برجسته و والای مجلس خبرگان دانستند و افزودند: رهبری، نقطه اساسی نظام اسلامی است و مجلس خبرگان در جایگاه و مسئولیتی بسیار عظیم و بی نظیر، این نقطه اساسی و محور نظام را نصب می كند و هرگاه او دچار كمبود و آسیب شرایط رهبری شود به مردم اعلام می كند كه رهبری باید تغییر كند.

مجلس خبرگان

حضرت آیت الله خامنه ای، حفظ جایگاه بی بدیل مجلس خبرگان را در افكار عمومی به حفظ اعتبار و حرمت و وزانت این مجلس منوط دانستند و افزودند: این مجلس به گونه ای عمل كند كه تصمیماتش درباره رهبری برای مردم حجت باشد و مردم از اعماق دل و نه فقط از سر تكلیف قانونی، آن را بپذیرند كه تحقق این امر بسیار مهم، به عملكرد متین و وزین خبرگان و استمرار اعتماد مردم به آنان بستگی دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حساسیت و تلاش های مستمر دشمنان برای تضعیف مجلس خبرگان افزودند: در انتخابات دوره چهارم این مجلس، دشمنان همه كار كردند تا مانع حضور مردم در پای صندوق های رأی شوند اما ملت با حضور گرم و پرشور خود، این ترفند را خنثی كرد كه البته دشمنان باز هم به توطئه مشغولند.

رهبر انقلاب اسلامی جنجال و غوغای رسانه های بیگانه را درباره اجلاس دو روز گذشته مجلس خبرگان نشانه دیگری از استمرار فعالیت های خصمانه دشمنان برشمردند و افزودند: آنها سعی كردند این مجلس را مانند مجموعه های دیگر، اسیر جناح بازی و درگیر جنگ قدرت معرفی كنند و با جریان سازی جعلی و یا تشدید برخی اختلاف سلیقه های طبیعی، جایگاه خبرگان را در چشم مردم از بین ببرند.

حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه تأكید كردند: مجلس خبرگان، میدان قدرت نیست بلكه میدان «معنویت، كار برای خدا و حفظ اصول اساسی انقلاب» است و همه اعضای مجلس خبرگان از جمله هیئت رئیسه محترم باید با توجه به این نكات مهم، مراقب گفتار و عملكرد خود باشند و تبلیغات خصمانه دشمنان را هوشیارانه خنثی كنند.

مجلس خبرگان

ایشان، با انتقاد شدید از همراهی برخی رسانه های بد اخلاق داخلی با تبلیغات دشمنان درباره مجلس خبرگان افزودند: مجلس خبرگان مجلسی پاكیزه و عرصه اتحاد كلمه است و به علت وظایف بسیار سنگین خود در موضوع رهبری، اصولاً نمی تواند عرصه دعوا و جنگ قدرت باشد اما برخی رسانه های داخلی در یكی دو ماه اخیر، با تبلیغات دروغ دشمنان همراهی كردند كه به آنها اخطار می كنم به حریم مجلس خبرگان نزدیك نشوند و اینگونه بازی ها را در مسائل و مباحث دیگر دنبال كنند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، استمرار حاكمیت اصول و ارزش های اسلامی را بر حركت كلی كشور، عامل اصلی موفقیت های نظام دانستند و با اشاره به ضرورت حمایت از قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه افزودند: قوه مجریه وظایف سنگین تری بر دوش دارد و به یاری خداوند با اعتماد به نفس و تلاش خستگی ناپذیر، دوره درخشانی را سپری می كند كه امیدواریم این تلاش ها به تدریج نتایج خود را در پیشرفت كشور نشان دهد.

ایشان به حمایت از رؤسای جمهور گذشته اشاره كردند و افزودند: رئیس جمهور كنونی، مردی مؤمن، شجاع، پاك دست، معتقد به اصول، به شدت فعال و با پشتكار است و همه وظیفه داریم از قوای سه گانه و به ویژه دولت و رئیس جمهور حمایت كنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای اختلاف سلیقه را امری طبیعی دانستند و افزودند: انتقاد لازمه رشد و پیشرفت كشور است اما با عصبیت و عصبانیت متفاوت است و باید همراه با دوستی و دلسوزی باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به ادامه توطئه ها و تهدیدات دشمنان خاطرنشان كردند: ملت ایران در همه سال های پس از پیروزی انقلاب همیشه در معرض كینه استكبار بوده اما در مقابل توطئه ها ایستاده است بنابراین اگر قرار است در داخل كشور نوعی صف بندی و خط كشی انجام شود باید حول محور حق و باطل و رویارویی نظام اسلامی با «مستكبران و سلطه گران جهانی» باشد.

ایشان آینده كشور را روشن و امیدبخش خواندند و با اشاره به هوشیاری و اعتماد به نفس نظام اسلامی در مسائل مختلف افزودند: ملت ایران همواره با عقل و تدبیر و شجاعت عمل كرده است و امروز نیز با همین ویژگی ها به حركت رو به پیشرفت خود ادامه می دهد.

رهبر انقلاب اسلامی، انسجام اسلامی را نیاز حقیقی امت اسلامی برشمردند و خاطرنشان كردند: همه ملت های مسلمان و دولت های اسلامی باید با حفظ انسجام اسلامی مراقب باشند كه توطئه های استكبار برای ایجاد تفرقه مذهبی، قومی و ملی در جهان اسلام به نتیجه ای نرسد.

در آغاز این دیدار حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان در گزارشی از اجلاس اخیر خبرگان گفت: توجه خاص به اتحاد ملی و انسجام اسلامی، محور اصلی این اجلاس بود.

مجلس خبرگان

رئیس مجلس خبرگان با تأكید بر تأثیر بی بدیل «ولایت فقیه» در اتحاد ملی افزود: وجود رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای ایشان همیشه فصل الخطاب بوده است و به همین علت درباب اتحاد ملی دغدغه ای وجود ندارد.

وی با اشاره به توطئه ها و شرارت های دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام خاطرنشان كرد: استكبار به ویژه آمریكا به شدت در تلاش است تا در امت اسلامی تفرقه ایجاد كند و به اسم شیعه و سنی میان جمهوری اسلامی ایران و دیگر كشورهای اسلامی شكاف بیندازد كه همه ملت ها و دولت های اسلامی باید در مقابل این توطئه هوشیار باشند.

آیت الله یزدی نایب رئیس دوم مجلس خبرگان نیز در این دیدار گزارشی از دستور كار، نتایج و موضوعات مطرح شده در دومین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان بیان كرد.