تبیان، دستیار زندگی

استقلال بخش خصوصی

نامهربانی یک سری از دوستان که من آنها را تمامیت خواه در صنعت بانکداری و پرداخت ایران می نامم نیز از مشکلسازان برگزاری این نمایشگاه بودند، من به آنها می گویم که دست از دست تمامیت خواهی بردارید و به کارهای سخت افزاری خود بپردازید. نه ما رقیب شما هستیم و نه مزاحم شما هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مرکز فابا
محمدمراد بیات مدیرعامل مرکزفابا در سخنرانی مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: راهی که ما انتخاب کرده ایم دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. ما باید تمرکزمان بر بخش خصوصی باشد و میدان عمل را در اختیار این بخش قرار دهیم.

وی افزود: اگر ما اینجا هستیم و کشورهای کوچک منطقه شرایط خوب اقتصادی را تجربه می کنند به این دلیل است که ما خودمان را باور نکرده ایم. ما به عنوان مرکز فرهنگ سازی بانکداری الکترونیک و پرداخت توانایی های کشور در زمینه فناوری های نوین و بانکداری و پرداخت را باور کرده ایم. معتقدیم که شعار بس است چرا که ما اعتماد داریم به آرمان و مسیری که در آن قرار گرفته ایم.

بیات با اشاره به اینکه رسیدن به اهداف و آرمان ها تلاش و خرد و جان کندن و شب نخوابیدن می خواهد و ما اطمینان داریم که به آرمانهایمان می رسیم، تاکید کرد: بر اساس مدل توسعه در هزاره سوم تمرکز ما باید بر بخش خصوصی باشد و دولتمردان و سیاست مداران باید بروند به کار اصلی خود یعنی سیاست گذاری و نظارت برسند.

مدیرعامل مرکز فابا با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید میدان دار شود و آویزان شدن به بخش دولتی ما را به مرز توسعه نمی رساند: برگزاری چنین نمایشگاهی در چنین سالی ریسک بزرگی بود. تصور ما این بود دو سوم بیشتر این نمایشگاه را کشورهای خارجی تشکیل بدهند اما تحریم های یکجانبه شکل گرفت و شاهد آن هستیم که کسب و کارها در کشور ما دچار بحران هستند.

بیات با بیان اینکه نمایشگاه تراکنش ایران هم عرض با همایش های بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت بانک مرکزی نیست افزود: نمایشگاه تراکنش ایران در طول همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت است و ما همواره خواستار آن بودیم که همایش نظام های پرداخت به دلیل اهمیتی که در زمینه رگولاتوری دارد سالانه دو مرتبه برگزار شوند.

وی تاکید کرد: لذا نمایشگاه تراکنش ایران در عرض همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت نیست و در طول آن قرار دارد البته اینکه در چند سال اخیر پژوهشکده پولی از وظایف سازمان خود تخطی کرده است و وارد فضای کسب و کاری شده است موضوعی است که در کنفرانس خبری به تفصیل به آن می پردازم.

وی در پایان به اشاره به دشواری های برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران تاکید کرد: نامهربانی یک سری از دوستان که من آنها را تمامیت خواه در صنعت بانکداری و پرداخت ایران می نامم نیز از مشکلسازان برگزاری این نمایشگاه بودند، من به آنها می گویم که دست از دست تمامیت خواهی بردارید و به کارهای سخت افزاری خود بپردازید. نه ما رقیب شما هستیم و نه مزاحم شما هستیم.