تبیان، دستیار زندگی

پیشکسوت پرسپولیس: کی‌روش شانس دیدن فینال آسیا را از دست داد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه روسای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تماشای دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی حاضر بودند، گفت: کارلوس کی روش با حضور در ورزشگاه می توانست یک فینال آسیایی را از نزدیک ببیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فوتبال
تیم فوتبال پرسپولیس روز شنبه 19 آبان ماه در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران میزبان کاشیما آنتلرز ژاپن بود و به تساوی بدون گل دست یافت. با این حال با توجه به شکست 2 بر صفر در دیدار رفت، به مقام نائب قهرمانی بسنده کرد. عدم حضور کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در ورزشگاه در این دیدار انتقادات فراوانی از سوی کارشناسان را به همراه داشته است.
سهراب انتظاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عدم حضور کی روش برای تماشای این بازی اظهار داشت: حضور وی در این بازی واقعا برای پرسپولیسی ها مهم نیست. اگر او در این دیدار حضور پیدا می کرد برای خودش بهتر بود و پس از چند سال می توانست یک فینال را از نزدیک ببیند. او خودش را کوچک کرد و غیبت او به دل همه نشست.
وی اضافه کرد: او دشمنی اش را با پرسپولیس علنی کرد و نشان داد که با این تیم مشکل دارد.
انتظاری در پایان در مورد دعوت فقط 2 بازیکن به تم ملی از تیم نایب قهرمان آسیا تصریح کرد: کی روش آینده یک سری بازیکن جوان را که با انگیزه تلاش می کنند را قربانی لج و لجبازی کرده است.
این بازیکن اسبق فوتبال با بیان اینکه سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان چند سال است از ایران پول کلان می گیرد ولی هنوز عنوانی برای ایران کسب نکرده است، گفت: فدراسیون فوتبال بهتر است در این زمینه کمی تجدید نظر کند.
وی با اشاره به نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: از بازیکنان و کادر فنی تشکر می کنیم که با دست خالی توانستند فینالیست آسیا شوند. واقعا با دست خالی رقم زدن چنین اتفاق بزرگی کار فوق العاده ای است.
بازیکن اسبق پرسپولیس سپس با اشاره به مشکل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه افزود: در هفته های اخیر پرسپولیس خوش شانس بود که توانسته 11 نفر اصلی را در اختیار داشته باشد و در بازی حاضر شود. بازیکنان با غیرت بازی کردند و کاری کردند که این اتفاق بزرگ رقم بخورد.
انتظاری سپس با بیان اینکه اگر تدابیر لازم برای رویارویی با کاشیما اندیشیده می‌شد، می‌توانستیم قهرمانی آسیا را تجربه کنیم؛ ادامه داد: خود بازیکنان هم پیش بینی فینالیست شدن در آسیا را نکرده بودند و شاید خودمان را برای رویارویی با یک تیم آسیای شرقی آماده نکرده بودیم. بهتر بود قبلا یک بازی دوستانه یا یک تیم شرق آسیا انجام می دادیم تا برای مقابله با یک تیم مانند کاشیما آماده باشیم چرا که این تیم ژاپنی از تیم های عربی که آنها را بردیم قوی تر نبود.
وی با بیان اینکه حضور پرشور هواداران و فضای ورزشگاه آزادی به استرس بازیکنان پرسپولیس در دیدار برگشت لیگ قهرمانان افزوده بود، اظهار داشت: اگر کمی دقت داشتیم و حتی مانند بازی رفت در ژاپن بازی می‌کردیم، می‌توانستیم قهرمان شویم. کاشیما از السد و الدحیل قوی تر نبود که نتوانیم از سد آن بگذریم.
انتظاری در پاسخ به این پرسش که آیا دوباره پرسپولیس می‌تواند حضور در فینال آسیا را تجربه کند، افزود: پرسپولیس سال گذشته در جمع چهار تیم برتر آسیا حضور پیدا کرد و امسال هم فینالیست شدیم. سال آینده هم امیدوارم با برطرف شدن مشکلات این روند صعودی تکمیل شود و قهرمانی آسیا را جشن بگیریم.
منبع:ایرنا