تبیان، دستیار زندگی

همایش «مهدی یاوران» برگزار می شود

حجت الاسلام سادات با تشریح برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) استان کردستان ویژه نهم ربیع الاول، گفت: برگزاری همایش «مهدی یاوران»، برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح استان و برگزاری نشست های دانشجویی از مهمترین این برنامه ها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهدویت

حجت الاسلام «سید محمد سادات»، در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با اشاره به ویژه برنامه های نهم ربیع الاول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان کردستان، اظهار کرد: بنیاد در این ایام برنامه های متعددی دارد که از جمله آنها می توان به برگزاری همایش «مهدی یاوران» با حضور نزدیک به ۵۰۰ نفر از فعالان مهدویت از سراسر استان اشاره کرد. این همایش یک روز بعد از آغاز ولادت امام زمان(عج) برگزار می شود.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان کردستان ادامه داد: از دیگر برنامه های ما دیدار فعالان فرهنگی مهدوی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، برپایی ایستگاه های صلواتی در مناطق مختلف استان، و برگزاری نشست های مهدوی در دانشگاه ها است.

حجت الاسلام سادات با بیان اینکه باور مهدویت یکی از باورهای اساسی جامعه ماست، تصریح کرد: ما بر این اعتقادیم که مکتب تشیع روی دو محور استوار است: یکی بحث تفکر عاشورایی و دیگری تفکر مهدوی؛ چنان که انقلاب مان نیز بر اساس و پایه همین شعارها به پیروزی رسید و اصلا هدف و آرمان امام راحل این بود که این انقلاب مقدمه حکومت جهانی امام زمان(عج) باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا وظیفه داریم مباحث مهدوی را گسترش دهیم و این رویکرد نباید صرفا منحصر به بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) باشد بلکه همه ارگان ها، سازمان ها و نهادهای مردم نهاد و هیئات مذهبی باید تلاش کنند که فعالیت های مهدوی را گسترش دهند.
سادات اضافه کرد: لازمه این امر آن است که تمامی ارگان ها و تشکل ها دست به دست هم دهند و مباحثی مثل سبک زندگی مهدوی را تبیین کنند، حتی نیاز است چند واحد درسی در دبیرستان ها و دانشگاه های ما به این مباحث اختصاص پیدا کند چراکه مهدویت از باورهای اساسی مکتب ماست.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان کردستان در پایان یادآور شد: رسانه ها و هنر در عرصه فضای مجازی می توانند نقش موثر و تعیین کننده ای در تولید محتوا و تبلیغ مهدویت داشته باشد.

منبع : خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.