تبیان، دستیار زندگی

برای انتخاب همسر خود چه ملاک‌هایی دارید؟

پیدا کردن همسر مناسبی که بتوانید خودتان را سی، چهل، یا پنجاه سال بعد در کنار او و شاد و راضی تصور کنید با پیدا کردن یک دوست برای گذراندن اوقات تنهایی در تابستان فرق دارد. پیدا کردن کسی که مایل به ازدواج و داشتن تعهد نسبت به او هستید کار مهمی است و نیازمند دوراندیشی، مسئولیت‌پذیری و صداقت است اما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
همسر، طلاق،کودکان، عادت مالی، پول،انتخاب همسر، ازدواج،کلوب ازدواج، انتخاب با چشمان باز
وقتی آن فرد خاص را پیدا کردید، ارزش تمام تلاشی که برای پیدا کردن او کرده‌اید را خواهد داشت و می‌توانید خود را برای یک زندگی سعادت‌مند آماده کنید. قبل از ازدواج و هنگام انتخاب همسر و شریک زندگی‌تان باید مسائل مختلفی را در نظر بگیرید. در اینجا فهرستی از مهم‌ترین نکاتی را که هنگام انتخاب همسر زندگی‌تان باید در نظر بگیرید آورده‌ایم:

پول

عادتهای مالی افراد یکی از ملاکهای انتخاب همسر و ازدواج است.
عادت‌های مالی شما و همسر آیند‌ه‌تان کدام است؟ آیا هر دو ولخرجید یا هر دو اهل پس‌انداز هستید؟ یا اینکه یکی از شما ولخرج و دیگری اهل پس‌انداز کردن است؟ با یک بودجه‌‌ی مشخص بین خودتان شروع کنید. آیا یک حساب جاری مشترک خواهید داشت یا هر کدام یک حساب جاری جداگانه دارید؟ آیا صورت‌حساب‌ها را دُنگی پرداخت می‌کنید یا آنها را جور دیگری میان خودتان تقسیم می‌کنید؟ اگر هر دو شاغل هستید آیا بعد از ازدواج هر دوی شما به کار کردن ادامه خواهید داد؟ یا یکی از شما در خانه خواهد ماند؟ وقتی صحبت از پول می‌شود نکات زیادی هست که می‌توان در نظر گرفت. هم‌چنین نکات زیادی هستند که باید از خودتان و از یک‌دیگر بپرسید تا کاملا مشخص شود چگونه پول‌تان را مدیریت خواهید کرد. پول یکی از علت‌های اصلی طلاق است.

کودکان

هنگام انتخاب همسر به تمایل شما و همسرتان به داشتن بچه اهمیت بدهید
مهم‌ترین سؤال در مورد کودکان این است که آیا شما و هم‌چنین همسرتان تمایلی به بچه‌دار شدن دارید؟ هنگام انتخاب شریک زندگی‌تان، باید این موضوع را هم در نظر بگیرید، به خصوص اگر شما در عدم تمایل به داشتن فرزند مصمم هستید یا فردی که انتخاب کرده‌اید فرزند نمی‌خواهد اما شما می‌خواهید. اگر هر دوی شما می‌خواهید بچه دار شوید، سؤال یا نگرانی بعدی که پیش می‌آید این است که چطور فرزند خود را بزرگ می‌کنید و از چه نوع تربیتی استفاده خواهید کرد؟ مثلا، شما از روش‌های تربیتی‌ای مثل گوشه نشانی، تنبیه بدنی، گرفتن وسایل او مثلا اسباب بازی‌هایش استفاده می‌کنید یا از ترکیبی از روش‌های تربیتی؟ مشخص کنید که چه کسی باید تربیت‌کننده‌ی اصلی باشد و چطور شرایط را قبل از وقوع آنها کنترل کند. در این امر توافق کنید که هیچ کدام از شما با قبول تمام مسئولیت تربیتی در نقش «آدم بدِ» ظاهر نمی‌شود. شما باید در هنگام تربیت فرزندتان از یک‌دیگر حمایت و احترام هم را حفظ کنید، با این کار کودک به سادگی و به این دلیل که یکی از والدین به او اجازه‌ی آن کار را داده و دیگری از انجام آن منعش کرده است از مسئولیت چیزی شانه خالی نمی‌کند. توافق کنید که در همه حال پشت یک‌دیگر باقی بمانید. برای کسی که قصد تشکیل خانواده، به معنای ازدواج و بچه‌دار شدن را دارد آشنایی با فردی که تمایلی به داشتن بچه ندارد ممکن است مانعی بر سر راه ازدواج‌شان باشد.

مذهب

مذهب و اعتقادات شخصی ملاک بسیار مهمی است زیرا اگر یکی از طرفین به همان مذهب اعتقاد نداشته باشد، یکی یا هر دوی آنها یا باید رنج ببرد یا پیرو مذهب دیگری بشود. مسلما زندگی کردن با فردی که عقاید مذهبی مشابه شما دارد آسان‌تر است. با این حال داشتن رابطه‌ی خوب با فردی با مذهبِ متفاوت غیرممکن نیست. افرادی بوده‌اند که با فردی از مذهب و باور دیگر رابطه داشته‌اند و هر دو نیز از این رابطه راضی بوده‌اند. اگر می‌خواهید بچه‌دار شوید، باید درباره‌ی نحوه‌ی پرورش مذهبی فرزندتان هم با یک‌دیگر گفت‌وگو کنید. آیا کودک (کودکان) شما باید هر دو مذهب را یاد بگیرد یا یکی از باورها برای او کافی است؟ در مورد تعطیلات مذهبی چطور؟ اگر مذهب یا عقاید متفاوتی دارید باید در مورد این مسائل نیز با یک‌دیگر صحبت کنید. حتی اگر شما یک فرد مذهبی هستید و با شخصی غیر-مذهبی رابطه دارید باز هم باید درباره‌ی این مسائل با هم گفت‌وگو کنید. اگر انسان منعطفی نیستید و به خواسته‌های دیگران تن نمی‌دهید به زودی می‌فهمید که انتخاب همسر با مذهب و اعتقادات و ارزش‌های مشابه چقدر اهمیت دارد. مذهب ملاک مهمی است چون این قابلیت را دارد که زوج‌هایی با مذاهب و باورهای متفاوت را از هم جدا و بین آنها شکاف ایجاد کند.

عادت‌ها

هنگام انتخاب همسر عادت‌های خوب و بد فرد موردنظر را بشناسید.
شخص مورد نظر شما چه عادت‌هایی دارد؟ بیشتر مواقع تا زمانی که با فردی زندگی نکرده‌اید از عادت‌های او باخبر نمی‌شوید. آیا لباس‌هایش را روی زمین پرت می‌کند، درب توالت فرنگی را نمی‌گذارد، در تمیزی وسواس دارد، همه چیز را پخش و پلا می‌کند، وسایل را خراب می‌کند، و هیچ‌وقت سطل زباله را بیرون نمی‌برد و خالی نمیکند؟ از خود شخص بپرسید که عادت‌های بد او کدامند و قبل از ازدواج و رفتن زیر یک سقف چه در انتظار شماست تا از عادت‌های او غافلگیر نشوید. می‌توانید از قبل، رفتار خانواده‌ی آنها را در خانه یا آپارتمان یا محل زندگی‌شان مشاهده کنید تا بفهمید چه عادت‌هایی دارند.

علاقه‌مندی‌ها/ بیزاری‌ها

شخص مورد نظر شما به چه چیزعلاقه دارد و از چه چیزی بیزار است؟ کدام نوع غذا، سرگرمی، ورزش، و کار را دوست دارد؟ برای تفریح چه می‌کند؟ آیا سرگرمی، کلکسیون، یا مهارت خاصی دارد؟ آیا دوستان صمیمی کمی دارد یا زیاد؟
گذشته
فرد مورد نظر چطور و کجا بزرگ شده است ؟ دانستن این موارد اهمیت زیادی دارد زیرا فرد در این پس‌زمینه زندگی کرده است و تبدیل به شخصی شده است که در حال حاضر می‌بینید. آیا در زندگی‌اش ضایعه‌ی دل‌خراش یا دردسر خاصی داشته است؟ آیا چیز خاصی هست که باید درباره‌ی خانواده، کودکی، یا گذشته‌ی او بدانید؟ آیا تا به حال توسط اعضای خانواده، دوستان، یا همسر قبلی‌اش مورد سوءاستفاده قرار گرفته است؟ آیا زندان رفته یا جرمی مرتکب شده است؟ آیا سابقه‌ی مصرف مواد داشته، سیگار می‌کشد، یا الکلی بوده است؟
منبع :چگونه
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.