تبیان، دستیار زندگی

هیچ كجا،‌خانه آدم نمی‌شود

محمد نصرتی، كاپیتان سابق تیم ملی كشورمان، یكشنبه در جایی كه به یك فوتبالیست حرفه‌ای تبدیل شد تیمش را این بار به عنوان مربی به زمین خواهد فرستاد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پرسپولیس
مدافع باسابقه كشورمان كه با پرسپولیس و پاس قهرمان لیگ فوتبال كشور شده است، مدتی است هدایت تیم فوتبال ریحان البرز را عهده‌دار شده. او در اولین بازی به عنوان سرمربی این تیم، در فوتبالی‌ترین بندر كشورمان، ملوان را با مساوی متوقف كرد و حالا نوبت رونمایی از تیم او مقابل همشهریانش است؛ ریحان البرز كه پیش‌تر با نام اكسین شناخته می‌شد، یكشنه در كرج میزان خونه به خونه بابل است.

نصرتی، زمانی كه كرج حتی به اندازه انگشتان یك دست هم زمین‌های چمن استاندارد فوتبال نداشت،‌ مسیر دیگر بزرگان فوتبال كشورمان را ادامه داد و در زمین‌های خاكی كرج پا به توپ شد و با پشتكار و انگیزه و تلاش،‌ نزدیك به صد بار برای تیم ملی به میدان رفت و گل صعود تیم ملی به جام جهانی 2006 را هم به ثمر رساند.

به عنوان یك مربی جوان، آینده‌ای روشن پیش روی نصرتی است؛ آنهایی كه او را از نزدیك می‌شناسند به خوبی می‌دانند فوتبال، بخش بزرگی از زندگی اوست و علاقه زیادی دارد تا داشته‌هایش در فوتبال را با نسل‌های جوان‌تر تقسیم كند. او خود را وامدار دنیای بی‌نظیر و دوست‌داشتنی فوتبال می‌داند و اینطور درباره دینی كه به فوتبال دارد صحبت كرده است: «من چیزی كه هستم را مدیون فوتبال می‌دانم و خودم را موظف می‌دانم به كسانی كه فوتبال را به عنوان هدف زندگی‌شان انتخاب كرده‌اند كمك كنم.»

نصرتی به عنوان یك « بچه كرج»، از زمین‌های خاكی همین شهر ستاره شد و حالا فرصت خوبی دارد تا در شهری كه سرنوشتش به عنوان یك فوتبالیست شكل گرفت، پایه‌های دنیای درخشان در مربی‌گری فوتبال را هم بسازد.