تبیان، دستیار زندگی

برگزاری رویداد «تیم‌شو» در حاشیه جشنواره فیلم کوتاه

در حاشیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رویدادی تحت عنوان «تیم‌شو» قرار است آغاز به کار کند که گزارش کامل آن را در این مصاحبه می‌خوانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«مصطفی نظری‌زاده»

 در حاشیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بنا است رویدادی تحت عنوان «تیم‌شو» شکل بگیرد که «مصطفی نظری‌زاده» دبیر این جریان در توضیح و معرفی «تیم‌شو» گفت: همانطور که از نامش پیداست «تیم‌شو» رویدادی است که مشخصاً آغاز به تیم‌سازی در حوزه فیلم‌سازی می‌کند و در آن از بچه‌های جوان با تخصص‌های(نویسندگی، طراحی صحنه، موسیقی، بازیگری و...) مختلف دعوت می‌کنیم دورهم جمع شوند و خودشان را به یکدیگر معرفی کنند و عملا منجر به تشکیل گروه و تیم در حوزه فیلم‌سازی شوند.

وی تیتر و عنوان اصلی این اتفاق را «رویدادی کارآفرینی-تیم سازی» بیان کرد و گفت: در واقع ما دو هدف اصلی در این رویداد داریم، یکی کارآفرینی و دیگری هم تیم سازی و آشناسازی افراد با یکدیگر است که چنین رویدادی با چنین هدفی برای نخستین بار است که در کشور رخ می‌دهد.

نظری‌زاده افزود: بسیار اتفاق افتاده که در جشنواره‌های مختلف افراد با تخصص‌های گوناگون سینمایی در صف بلیت، موقع صرف غذا یا به هرشکل دیگری با هم آشنا شده‌اند و همان آشنایی منجر به شروع همکاری و تولید پروژه‌های متعددی شده‌است، اما ما می‌خواهیم در این رویداد همین اتفاق بیفتد و آشنایی‌سازی صورت بگیرد اما بصورت عملیاتی و سازمان‌دهی شده. البته آنچه که اینجا و در این جشنواره قرار است اتفاق بیفتد فقط شروع «تیم‌شو» و گام اول آن است، اما ازین‌ پس انشالله پایان هرماه این رویداد تکرار خواهد شد.

دبیر رویداد «خلق ایده» که چندی پیش در پردیس سینمایی ملت برگزار شد در مورد دغدغه و هدف رویداد «تیم‌شو» مطرح کرد: این جریان برگرفته از یک دغدغه شخصی است؛ ما همواره فکر می‌کنیم فضای مجازی مارا به یکدیگر نزدیک کرده است حال آنکه خلاف آن اتفاق افتاده است و ما آدم‌های متخصص و دغدغه‌مند اطراف‌مان داریم ولی توانایی ارتباط و تعامل و همکاری با یکدیگر را نداریم. طرف دیگر بحثِ سرانجام این گروه‌ها است؛ اگر ارگان و سازمانی بخواهد فیلم کوتاه بسازد، دایره افرادی که در خانواده فیلم کوتاه می‌شناسد کوچک است و مرجع مشخصی را سراغ نداریم که بتوان آنجا مراجعه کرد و با طیف گسترده‌ای از اهالی فیلم کوتاه پای صحبت نشست؛ اما «تیم‌شو» اگر شروع شود و شکل بگیرد همان مرجع و محل‌تجمع خوبی برای بچه های فیلم‌کوتاه خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق مذاکرات و صحبت‌هایی که با رئیس انجمن سینمای جوان و دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران داشتیم، قرار شد روز دوشنبه (21 آبان)  این رویداد در دل جشنواره کار خودش را آغاز کند و بنابر آنچه گفته شده بعد از جشنواره و در ادامه هم انجمن سینمای جوانان ایران از این طرح حمایت کند.

نظری‌زاده در پایان اظهار داشت: علاقه‌مندان به کار تیمی و گروهی در فیلمسازی (با هرنوع تخصصی در حوزه سینما و فیلمسازی) می‌توانند روز دوشنبه 21( آبان) ساعت19 در طبقه +2 پردیس ملت حضور یابند و در این رویداد آزاد و رایگان شرکت نمایند.


منبع: تسنیم